Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan je u razmjeni mišljenja s povjerenikom Europske komisije za zaštitu potrošača Didierom Reyndersom naglasila kako građani žele da im se osigura zakonsko pravo na popravke i zabrana ugrađenih kvarova u proizvodima.
“Istraživanja su pokazala kako čak 76 posto građana EU doživjelo prerano kvarenje uređaja, a najviše se žale na smartphone i kućanske aparate. Nažalost, kada odnesu uređaj na popravak, najčešće odustanu jer rezervni dio, ako ga uopće ima na tržištu, košta kao novi uređaj”, istaknula je Biljana Borzan.
Čak 44 posto građana navodi skupoću popravka kao razlog za kupnju novog uređaja. Borzan se zalaže da cijena rezervnih dijelova mora biti do maksimalno 30 posto cijene novog uređaja, a rezervni dijelovi moraju biti dostupni na tržištu minimalno oko deset godina, te dostavljeni u roku dva tjedna.
„Građani su za kvalitetu voljni platiti i više ako treba! U Hrvatskoj je čak dvije trećine građana platilo više za proizvode koji su bolji za okoliš. Želim osigurati da do ljeta Komisija predloži zakon koji će donijeti stvarne promjene u svakodnevni život naših ljudi te osigurati da uistinu dobijemo najbolje za svoj novac“, kaže Borzan.
Povjerenik Reynders je rekao da će zakon obuhvatiti i zabranu ugrađenih kvarova koju je Borzan ispregovarala u poziciji Europskog parlamenta. Naime, istraživanja su pokazala da se najviše uređaja kvari u drugoj i trećoj godini rada kada im istekne obavezno jamstvo.
Tekst i foto: Ured/Office of S&D Vice-President Mrs. Biljana Borzan MEP