Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Kazališni spektakl: HNK Osijek i Split donose Zajčeva Zrinjskog u novom ruhu

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 71544
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 17.10.2025. 9:01 
Naslov:  Kazališni spektakl: HNK Osijek i Split donose Zajčeva Zrinjskog u novom ruhu
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Zahvaljujući ponajprije financijskoj podršci Ministarstva kulture i medija RH, kroz Konzorcij nacionalnih kazališta (K-HNK) – Osijek i Split ponovno udružuju snage, umjetničke, organizacijske i upravljačke – da bi iznjedrili još jednu veliku predstavu. Nakon baleta Davora Bobića Snježna kraljica praizvedenog u veljači 2024., danas će na sceni osječkog kazališta zablistati remek-djelo Ivana pl. Zajca – glazbena tragedija u tri čina Nikola Šubić Zrinjski.

Veći dio autorske ekipe, solista, kao i uprave obje nacionalne kuće, predstavile su ovaj grandiozni projekt na konferenciji za medije u svečanom foajeu.

Vladimir Ham, čelni čovjek osječkog HNK-a, uvjeren je da ono što su osječka i splitska ekipa, potpomognute suradnicima iz drugih dijelova Hrvatske, zadnjih mjeseci marljivo radili – nikoga ne će ostaviti ravnodušnim i da ovo ne će biti predstava koja će se na repertoaru zadržati samo zbog svog povijesnog i edukativnog značaja, nego i što su na projektu okupljeni najbolji interpreti i to u sve tri podjele. Veliko hvala uputio je intendant svima koji su na bilo koji način pridonijeli uspješnoj realizaciji, ne zaboravivši istaknuti nadljudske napore radionica, čiji su djelatnici opet imali „rekordno kratak rok“.

Ovakvi veliki projekti, koji se pokažu uspješnima – kazališnim kućama, zapravo, zadaju „problem“ – našalio se ponosno čelni čovjek splitskog HNK-a, Vicko Bilandžić, aludiravši time na kombinatoriku kojoj moraju pribjegavati ne bi li zadovoljili ogroman interes publike u oba grada.

Ova je opera, prema njegovu mišljenju, sjajno tempirana, s obzirom na situaciju u kojoj se nalazi gotovo cijeli svijet, ratovima koji bukte, tinjaju ili prijete.

- Društvo danas treba ovakve junake – uvjeren je Bilandžić, kao što je uvjeren i u ispravnost K-HNK projekta i njegove implementacije kroz gostovanja, razmjene i koprodukcije. Iako uvijek može bolje – i sa strane kazalištaraca, ali i MKM-a, ogroman je potencijal ove inicijative, a sve na sreću publike.

Ovako velike projekte teško je ostvariti koprodukcijski, no lakše je ako s obje strane postoji dobra volja, nastojanje i razumijevanje. Adut je i to što Split već u Osijeku ima svoju publiku i obrnuto pa su predstave sjajno posjećene.

Dobrodošlicu gostu iz Splita poželio je i ravnatelj Opere, Ladislav Vrgoč, uputivši čestitke i zahvale svima koji su projekt iznjedrili. Ponosan je na tim okupljen oko opere, etiketiravši ga kao crème de la crème. Svi su se, dodao je Vrgoč, bespoštedno bacili u proces, splitski i osječki solisti, zbor, orkestar…

Uz dirigenta, na čelu im je redateljica, ponovno Lea Anastazija Fleger, koja se – nakon prošlosezonskog uspjeha Puccinijevih jednočinki Plašt i Sestra Angelica – pokazala prirodnim odabirom, najavio je Ham mladu gošću iz Zagreba. Poziv na ponovnu suradnju i nju je iznenadio, a naslov je presudio da umjesto ranije dogovorene angažmane prolongira i dođe u Osijek.

Svi skupa su se naradili, no energija na probama je bila dobra, kaže Fleger, dodajući da joj je bila čast upoznati i po prvi puta raditi s nekim novim umjetnicima, koji su donijeli novu energiju, a s njom i na nov način oplemenili projekt. Kroz rad s maestrom Skenderom, koji datira još iz 2011. u HNK-u Zagreb, narasla je umjetnički. Posebnu je zahvalu uputila šaptačici, korepetitorima. Sve to kad se zbroji, jasno je zašto je i ona uvjerena u dug repertoarni život predstave, kojoj je u režiji pristupila klasično, ali istodobno osuvremenjeno. Bio je to, po njoj, jedini ispravan put, s obzirom na značaj opere i skladatelja, ne samo u hrvatskoj glazbenoj baštini, nego i nacionalnoj povijesti. I liku Zrinjskoga pristupila je iz dva ugla – kao junaku, ali i ocu i suprugu.

Kostimima za Mozartov Figarov pir na prošlogodišnjoj je dodjeli Tea Bašić Erceg našem kazalištu priskrbila Nagradu hrvatskog glumišta. Treću jesen za redom stoga je naša draga gošća i suradnica. Za dostojanstvo – kao jednu od temeljnih vrijednosti – odlučila se u promišljanju kostima za ovu inscenaciju. Uz prstohvat modernosti, zadržala je kolektivnu sliku ovog junaka kakvu hrvatski narod nosi više od pola milenija.

Toplo i prihvaćeno u ansamblu se osjeća(o) i maestro Ivan Josip Skender, kojega je intendant Ham najavio „glasinama“ s više strana – o impresioniranosti napretkom ansambla. Razlog tomu dirigent vidi i u činjenici da su svi rado prihvaćali konstruktivne upute. Nije propustio zahvaliti svom asistentu Vladimiru Piskunovu (koji će operom ravnati od pete izvedbe), ali i svima ostalima. Autorska ekipa, solisti, zbor i orkestar, svi su svoje rekli – sad bismo trebali prepustiti Zajcu da govori glazbom, kratko je zaključio Skender.

Za kraj, intendant Ham naglasio je da se današnjom premijerom obilježava i veliki jubilej, o kojem smo već pisali i govorili – 25 godina neprekidnog umjetničkog rada našeg prvaka Opere, Berislava Puškarića. Bio je intendant tajanstven, ostavljajući detalje proslave za petak, u 20 sati.



Tekst i foto: Narcisa Vekić/HNK u Osijeku

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: