Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Objavljene preporuke za obradu osobnih podataka uoči lokalnih izbora

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 69745
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 16.04.2025. 9:58 
Naslov:  Objavljene preporuke za obradu osobnih podataka uoči lokalnih izbora
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Uoči lokalnih izbora zakazanih za 18. svibnja 2025., Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) izdala je preporuke kako bi se osigurala zakonita i transparentna obrada osobnih podataka birača tijekom izbornog procesa.​

Prikupljanje potpisa za kandidature: Za pravovaljanost kandidatura, političke stranke i grupe birača moraju prikupiti potpise na propisanim obrascima koje određuje Državno izborno povjerenstvo. Ti obrasci uključuju osobne podatke kao što su ime, prezime, prebivalište, broj osobne iskaznice i potpis birača, kao i podatke o kandidatima poput imena, prezimena, nacionalnosti, prebivališta, datuma rođenja, OIB-a i spola.​

Objava podataka o donatorima: Političke stranke, neovisne liste i kandidati dužni su dostaviti izvješća o donacijama Državnom izbornom povjerenstvu, koje ih objavljuje na svojim mrežnim stranicama.

Izborna promidžba i obrada podataka: Tijekom izborne promidžbe, političke stranke i kandidati mogu obrađivati osobne podatke birača temeljem privole ili legitimnog interesa. Međutim, legitimni interes mora biti jasno opravdan, a birači imaju pravo u svakom trenutku uložiti prigovor na takvu obradu svojih podataka. Također, preporučuje se korištenje metoda promidžbe koje ne uključuju obradu osobnih podataka, poput javnih tribina i dijeljenja nepersonaliziranih letaka.

Agencija za zaštitu osobnih podataka ističe da bi svaka marketinška poruka (SMS, e-poruka) trebala sadržavati i obavijest da se primatelj u svakom trenutku može usprotiviti daljnjem dobivanju takvih poruka (primjerice u poslanoj poruci potrebno je dostaviti i link za odjavu takvih poruka). Ako se ispitanik odnosno birač usprotivi dobivanju poruka, politička stranka/kandidat više ne smije slati iste. Građani se o svojim pravima koja im jamči Opća uredba o zaštiti osobnih podataka mogu informirati internet stranici AZOP-a.


Foto: Pexels.com/Ilustracija

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: