Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Papirne etikete odlaze u povijest: trgovine prelaze na digitalne cijene

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 70948
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 19.08.2025. 11:25 
Naslov:  Papirne etikete odlaze u povijest: trgovine prelaze na digitalne cijene
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Akcijske ili redovne cijene – bilo da traju kratko ili duže – sve do sada imali smo prilike vidjeti isključivo na papiru. No, vrijeme klasičnih etiketa polako odlazi u prošlost.

U mnogim zapadnoeuropskim državama, a sve češće i kod nas, cijene se mijenjaju više puta dnevno – ovisno o ponudi i potražnji. „Digitalne cijene već imaju neke trgovine u Hrvatskoj. To je već dugo praksa u zapadnoj Europi. Cijene se jednostavno mijenjaju nekoliko puta u danu sukladno ponudi i potražnji. Ako pada potražnja - cijene će padati, a ako raste – cijene će rasti“, objašnjava Ana Knežević iz Udruge za zaštitu potrošača za Net.hr.

Konzum, Lidl i Kaufland već krenuli

Na upite o korištenju digitalnih etiketa, tri najveća trgovačka lanca potvrdila su njihovu primjenu. U Konzumu naglašavaju kako elektroničke cijene uvode postupno, ali bez namjere uvođenja dinamičkog modela mijenjanja cijena – cilj im je, kažu, olakšati posao zaposlenicima i poboljšati iskustvo kupaca.

U Lidlu pak ističu da cijene prilagođavaju tržišnim uvjetima, slijedeći strategiju najboljeg omjera cijene i kvalitete. Kaufland je već implementirao digitalne oznake u svojim pekarnicama te na odjelima voća i povrća.

Kako funkcionira dinamičko određivanje cijena?

Najlakše je to usporediti s uslugom taksi vožnje. U razdobljima manje potražnje cijena je niža, a kako raste interes korisnika, cijena se automatski povećava. Sličan princip trgovci sada prenose i na police svojih trgovina.

Stručnjak za maloprodaju Dragan Munjiza podsjeća kako ovakav model nije nikakva novost: „Na tržnicama bake i trgovkinje cijeli život to rade. Znači, kad trebaju ići kući da ne nose nazad grincajg, oni spuste cijenu. Isto tako, u trgovinama vi imate pri kraju radnog dana da se cijene smanje kako ono što ostane ne bi otišlo u otpad..“

Prednosti i izazovi
Elektroničke etikete smanjuju mogućnost greške i ubrzavaju procese u trgovini, ali istovremeno znače i manju potrebu za zaposlenicima – kojih, prema procjenama struke, trenutačno nedostaje oko 6000.

Za potrošače, pak, dinamičke cijene donose i prednosti i izazove. „Morat ćemo biti pažljiviji – jer ono što smo vidjeli na internetu možda neće biti ista cijena kad dođemo u trgovinu“, zaključuje Knežević.


Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: