Europski parlament dopunio je direktive o
vozačkim dozvolama, no i njenim
novostima. Jedna od najvažnijih novosti je uvođenje
digitalne vozačke dozvole.
Vozači bi svoje vozačke mogli imati na
pametnim telefonima, ali imat će ju pravo zatražiti i
fizičkom odliku.
Među novostima nalazi se i mogućnost država članica da za vozače
starije od 65 godina propišu
kraće razdoblje valjanosti vozačke dozvole. Cilj je
poboljšati sigurnost na cestama u Europi na kojima godišnje pogine oko 20.000 ljudi.
"
Unatoč aktivnom sudjelovanju u prometu, statistike pokazuju da su stariji vozači uključeni u značajan broj prometnih nesreća. U prvih sedam mjeseci 2024. godine, osobe starije od 65 godina skrivile su 2.688 prometnih nesreća, u kojima je bilo 779 nastradalih osoba. U istom razdoblju, 24 osobe iz ove dobne skupine smrtno su stradale u prometu", piše portal
Mirovina.hr.
Na ovu odredbu reagirala je
AGE Platform Europe, krovna organizacija koja okuplja udruge za prava starijih osoba iz cijele Europske unije.
Upozorili su kako bi uvođenje automatskih dobnih granica bez individualne procjene sposobnosti za vožnju moglo predstavljati oblik
diskriminacije na temelju dobi.
"
Takve mjere nisu utemeljene na znanstvenim dokazima koji bi opravdali automatsko smanjenje valjanosti vozačke dozvole nakon određene dobi. Umjesto toga, potrebna je individualna procjena sposobnosti, neovisno o godinama života", poručili su iz AGE Europe.
Foto: Inja Pavlić/Ilustracija