Vijećnici GOGE u Gradskom vijeću Grada Osijeka, Miroslav Šimić i Miroslav Vanek, u ime zainteresiranih sugrađana postavili su pitanja Gradonačelniku, a dobivene odgovore dostavljamo vam u nastavku.
Zahvaljujemo Gradonačelniku na odgovorima i drago nam je da su pojedina pitanja potakla gradsku upravu na angažman (reklamni panoi, Trg L. Ružičke, Crkvena ulica..). Pozivamo sugrađane da nastave postavljati pitanja gradskoj upravi putem naših vijećnika. Pitanja nam mogu dostaviti na adresu Strossmayerova 1 Osijek, na e-mail adresu osijekgogo[at]gmail[dot]com ili na facebook fan page.
1. Kada će biti proširena osnovna škola u Briješću kako učenici iz Briješća, Cvjetnog naselja i Livane više ne bi morali putovati u Čepin na nastavu?
Grad Osijek nastavlja projekt dogradnje osnovne škole u Briješću, jer smatramo opravdanom težnju roditelja da se djeci omogući školovanje i do 8. razreda najbliže mjestu stanovanja i na području grada Osijeka. Dogradnja osnovne škole u Briješću unesena je i u Mrežu osnovnih i srednjih škola, učeničkih domova i programa obrazovanja koju je donijela Vlada Republike Hrvatske 2. lipnja 2011.godine (Odluka o donošenju mreže osnovnih i srednjih škola, učeničkih domova i programa obrazovanja; Narodne novine 70/11.). Prijedlogom Programa javnih potreba u osnovnom školstvu i posebnim programima obrazovanja i znanosti na području Grada Osijeka za 2014. planirano je uložiti ukupno 1.700.000,00 kn za dogradnju OŠ Briješće: 200.000,00 kn u izradu glavnoga projekta za dogradnju škole, te daljnjih 1.500.000,00 kn u početne radove dogradnje škole. Postojeći idejni projekt će se malo modificirati, s obzirom da će se provesti dogradnja postojećeg školskog objekta uz izgradnju jednodijelne školske sportske dvorane. Kako Grad Osijek ne raspolaže vlastitim sredstvima dostatnima za provođenje ovoga projekta, Upravni odjel za društvene djelatnosti prijavit će dogradnju ove škole na Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga priprema zalihe infrastrukturnih projekata za Europski fond za regionalni razvoj 2014. – 2020., koji je otvoren u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta. Dogradnja OŠ Briješće radit će se etapno: 1. etapu izrade glavnog i izvedbenog projekta, te 2. etapu početne dogradnje 4 učionice s popratnim sadržajima sukladnima Državnom pedagoškom standardu započet ćemo kreditnim sredstvima koje je Grad Osijek podigao još 2010. za rekonstrukcije i uređenja osnovnih škola. 3. etapu - izgradnja sportske dvorane, 4. etapu- uređenje vanjskih igrališta i okoliša škole) i 5. etapu – opremanje škole prijavit ćemo na navedeni Javni poziv MZOS-a. Kao preduvjet nužno je za te škole izraditi studije predizvodljivosti ili izvodljivosti, te smo poduzeli prve korake u tom smjeru kroz detaljne informativne razgovore s potencijalnim izrađivačima takve studije.
2. U veljači su roditelji djece OŠ Jagode Truhelke poslali molbu za rješavanje problema regulacije brzine kretanja vozila u Crkvenoj ulici uz školu. Na koji način se misli riješiti problem brze vožnje i kada će se roditeljima odgovoriti na dopis?
U Crkvenoj ulici koja je jednosmjerna u pravcu zapada, ispred škole, odnosno ispred raskrižja sa Zmaj Jovinom ulicom i pješačkim prijelazom postavljene su vibrirajuće trake koje trebaju upozoriti vozače da smanje brzinu kretanja ( dopuštena brzina je 50 km/h).Umjetne izbočine na ovome mjestu ne mogu se postaviti jer to ne bi bilo u skladu s važećim zakonskim i podzakonskim propisima. Kako bi smo dodatno upozorili vozače i povećali sigurnost pješaka u prometu na tom pješačkom prijelazu postavit će se svijetleći prometni znak pješačkog prijelaza koji će se aktivirati prilikom nailaska pješaka na pješački prijelaz.
3. S obzirom na kalkulacije da se od izgradnje dijela pruge odustaje molimo Vas odgovor na pitanje kada će biti završena tramvajska pruga u Višnjevcu?
Radovi na izgradnji prometnice, javne rasvjete, oborinske odvodnje, tramvajske pruge i kontaktne mreže u Ulici b.J.Jelačića nisu zaustavljeni niti se od istih odustaje. Zbog preklapanja određenih faza ranije ugovorenih radova i radova na izgradnji „turbo“ kružnog toka“ na spoju zapadne obilaznice, Strossmayerove ulice i Ulice b.J.Jelačića (koje 50% sufinanciraju Hrvatske ceste, a što je predmet novog postupka javne nabave koji je u pripremi), same funkcionalnosti pojedinih cjelina, odnosno uklapanja novoizgrađene tramvajske pruge u postojeću mrežu te iz razloga regulacije tramvajskog i cestovnog prometa tijekom izvođenja predmetnih radova i međusobnog usklađenja dinamike radova, završetak I etape tramvajske pruge u Višnjevcu i puštanje tramvajskog prometa u Višnjevcu planira se do kraja 2014. u kojemu roku se planira i puštanje u promet „turbo“ kružnog toka ispod zapadne obilaznice. Radovi na nastavku trase i daljnjoj urbanizaciji Višnjevca, odnosno građevinsko-prometnom uređenju Ulice bana J.Jelačića u Višnjevcu, nastavljaju se po provedbi propisanih postupaka javne nabave i realiziraju se tijekom 2014. i dalje, etapno, po podionicama, pri čemu se realizacija poddionice do Ulice V. Lisinskog planira završiti do kraja 2014./početkom 2015. Tijekom 2014. započinju i radovi na zacjevljenju kanala Crni Fok koje sufinanciraju Hrvatske vode, a predviđeni rok završetka je 2015. Daljnja dinamika radova na izgradnji tramvajske pruge do Josipovca utvrdit će se sukladno fazama i/ili etapama koje će se definirati glavnim projektom odnosno građevinskim dozvolama.
4. Kada je u planu spajanje tramvajske pruge Bikara-Zeleno polje?
Projekt spajanja tramvajske pruge Bikara-Zeleno polje, odnosno Idejno rješenje nadvožnjaka između Divaltove ulice i Zelenog polja, započet je 2009. Nadvožnjak je predviđen prostorno planskom dokumentacijom, odnosno Generalnim urbanističkim planom Grada Osijeka i omogućio bi povezivanje ta dva dijela grada. Varijantnim rješenjima (konstrukcija ceste, tramvajska pruga, skretnice, konstrukcija nadvožnjaka, konstrukcija biciklističke i pješačke staze) u ovisnosti o širini nadvožnjaka, predviđena procjena troškova izgradnje je cca 115.000.000,00 kn. Zbog visokih troškova izgradnje sagledava se mogućnost rješavanja spoja Divaltove i Zelenog polja Ulicom koja prolazi istočnije ( kod gradske toplane).
5. Na koji način je, posebno u svjetlu završetka južne obilaznice, planiran cestovni i pješački prilaz naselju Filipovica?
Za cestovni i pješački prilaz naselju Filipovica radi se projektna dokumentacija (IGH d.d.). Sukladno prostorno planskoj dokumentaciji dogovaraju se najpogodniji pravci prilaza naselju smještenom južno od obilaznice, obzirom je najveći problem imovinsko-pravno rješavanje zemljišta preko kojih je predviđen cestovni i pješački prilaz ka Filipovici. Napominjemo da je izvođač radova na Južnoj obilaznici ostavio mogućnost prodora za cestovni i pješački prijelaz, kroz nasip.
6. Kada će se napraviti red s reklamnim panoima na ulazu u Osijek (ul. Sv. L.B. Mandića)?
Postavljeni su uredni reklamni stupci koji se ne koriste, a imamo šumu šarenih natpisa koji nagrđuju ulaz u grad. U cilju osiguranja i uvođenje reda oko postavljanja reklama i reklamnih panoa u Ulici Sv. Leopolda Bogdana Mandića, Grad Osijek je izvršio postavljanje unificiranih totema na kojima bi se postavljale ploče s oznakom tvrtke. Na prvi provedeni natječaj za zakup oglasnog mjesta na totemu nije bilo interesa. Sukladno Odluci o komunalnom redu Grada Osijeka biti će u najskorije vrijeme pokrenut postupak uklanjanja reklama postavljenih bez suglasnosti i ugovora o zakupu.
7. Koliko je u 2013. godini planirano, a koliko potrošeno na izgradnju biciklističkih staza?
Uz već izgrađenih cca 41 km biciklističkih staza, u kolovozu 2013. je započeta izrada projektne dokumentacije za izgradnju biciklističke staze uz Ulicu sv. L.B. Mandića u dužini cca 2.500,00 m, za izgradnju biciklističke staze od Zelenog polja (Vukovarskom ulicom) do Sarvaša u duljini preko 10.500,00 m te izrada projektne dokumentacije za izgradnju biciklističke staze od Vinkovačke ulice do Antunovca. Sredstva planirana u 2013. u iznosu od 100.000,00 kn, nije bilo moguće realizirati, jer tek dobivanjem potvrde glavnog projekta/građevinske dozvole moguća je izgradnja biciklističkih staza. Izgradnja je stoga predviđena proračunom za 2014. u iznosu od 400.000,00 kn, odnosno nakon dobivanja potrebnih dozvola.
8. Na što je u 2013. potrošen iznos planiran za rješavanje arhitektonskih barijera?
Za rješavanje arhitektonskih barijera tijekom 2013. planirano je 140.000,00 kn, a utrošeno 58.858,46 kn. Tijekom 2013. su izgrađene tri rampe za osobe s invaliditetom i to: Ribarska 1, Plješevička 58 i Sjenjak 32 radi osiguranja pristupačnosti objektima, u ukupnom iznosu 58.858,46 kn, a radila ih je tvrtka Sekereš d.o.o. Isto tako, u 2013. godini sklopljen je Ugovor o sufinanciranju Projekta rješavanja pristupačnosti objektima osoba s invaliditetom sa Ministarstvom branitelja u iznosu od 35.000,00 kn. Temeljem navedenog Ugovora i osiguranih sredstava u Proračunu Grada Osijeka za 2013. godinu raspisan je natječaj za izgradnju dvije rampe ( Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek- Ogranak Retfala i Sjenjak 42). Ugovor je sklopljen sa tvrtkom Iver d.o.o.. u iznosu od 114.954,58 kn dana 2. prosinca 2013.
9. Kada će se asfaltirati bent od Višnjevca do Josipovca?
Informacija dobivena od Hrvatskih voda, Vodnogospodarskog odjela za Dunav i donju Dravu.Radovi na asfaltiranju krune nasipa Višnjevac-Osijek planirani su u projektu „Prekogranična suradnja u razvoju biciklističke infrastrukture na području Dunava i Drave“, koji se provodi u okviru IPA prekograničnog programa Mađarska – Hrvatska. Projektom su predviđeni radovi na dionici nasipa km 0+000-2+080 (dionica od Višnjevca do zapadne osječke zaobilaznice). Dovršetak radova je predviđen u jesen 2014. a procijenjena vrijednost radova je 1.200.000 kn. Radove će sufinancirati Europska Unija u iznosu do 85% vrijednosti.
10. Kada je u planu rekonstrukcija ulice Tina Ujevića u Višnjevcu?
Ulica Tina Ujevića u Višnjevcu nije ove godine u Programu gradnje. Obzirom da u Višnjevcu ima još ulica sa ovakvim kolnikom ili još lošijim a više su prometno opterećene (sabirne ulice) program prioriteta dogovorit će se sa Viječem MO Višnjevac. U tom kontekstu sagledat će se Ulica Tina Ujevića. Sama realizacija sanacije kolnika u tim ulicama ovisit će o količini sredstava za tu namjenu. Tijekom prošle godine jedan dio te ulice je saniran. Veća oštećenja kako u toj ulici tako i u drugima sanirat će se u Programu redovnog održavanja.
11. Stanari Vijenca Ivana Česmičkog postavili su upit kada će se riješiti problem devastirane i zapuštene kuće na ulazu u naselje. Problem se rješava već dugi niz godina i prošla gradska uprava ga nije uspjela riješiti. Navedena kuća je već godinama mjesto okupljanja skitnica, tako da je u nekoliko navrata intervenirala policija i hitna pomoć, a u dva navrata je i izbio požar koji su vatrogasci na vrijeme ugasili te je spriječeno njegovo širenje. Prema informacijama koje su stanari dobili od predstavnika gradske četvrti rečeno je da je plan gradske uprave navedeni objekt srušiti i na tom mjestu izgraditi parkiralište. Molimo odgovor kakav je plan ove gradske uprave za rješenje navedenog problema i u kojim vremenskim okvirima?
Kuća na Vijencu Ivana Česmičkog, odnosno u Bosanskoj 2A je u vlasništvu Republike Hrvatske. Za istu kuću je 18. srpnju 2012. godine poslan dopis Agenciji za upravljanje državnom imovinom te se zatražilo njihovo postupanje u rješavanju navedenog problema. Nažalost nikakav odgovor oko rješavanja navedenog problema nismo dobili. Kako nismo dobili nikakav odgovor ponovno je poslan dopis Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom kojim smo ih upozorili na probleme i molbe susjednih stanara za rješavanjem navedenog problema.
12. Kada će se stanovnicima Briješća omogućiti spajanje na kanalizacijsku mrežu?
Izgradnja sustava javne odvodnje naselja Briješće uključena je u Projekt Osijek. Do sada je raspisan natječaj za odabir najpovoljnijeg ponuditelja, pristigle su ponude i slijedi provjera pristiglih ponuda i odabir najpovoljnije. Kako je izgradnja sustava javne odvodnje naselja Briješće u sklopu izgradnje i sustava odvodnje naselja Čepin i Tenja, nakon odabira izvoditelja moguće je zatražiti dinamički plan izvođenja i za naselje Briješće. a Vodovod Osijek će dostaviti kontakt brojeve telefona MO Cvjetno ( za Briješće) te ih izvješćivati o svemu učinjenom. Inače sustav odvodnje naselja Briješće mora biti završen najkasnije sa krajem 2016., kao i cijeli Projekt Osijek. Dana 03. travnja 2014. godine u uredu Ministarstva poljoprivrede je potpisan ugovor o osiguranju sredstava za Projekt Osijek.
13. Na trgu Lavoslava Ružičke, ispred zgrade željezničke stanice. postavljeno je 20-tak žardinjera u kojima je nekoć bilo zasađeno zelenilo, a sad su pune smeća i rasute zemlje, neuredno raspoređene, a poneka je i prevrnuta. Kada će se urediti zelenilo na spomenutom trgu?
Trg L. Ružičke zelenilo i žardinjere su u postupku uređivanja.
14. Je li u planu rekonstrukcija cijelog parka Zrinjevca i hoće li biti posađeno novo drveće na mjestima nedavno posječenog?
U naredne tri godine Grad planira urediti sportsku dvoranu Zrinjevac i ostali dio te je projektom hortikulturno-oblikovnog uređenja planirano etapno uređenje parka. I etapa je realizirana, a II (istočna) etapa je planirana nakon završetka uređenja i/ili (energetske) obnove dvorane, sve iz razloga kako se prilikom radova na dvorani ne bi devastirali radovi na prilazima parku.
15. Zbog čega u Sakuntala parku nije skinuta sva božićna rasvjeta?
Krajem 2013. godine nabavljena je i postavljena nova božićna rasvjeta u Sakuntala parku. Uklanjanje sve božićne rasvjete nije moguće izvesti a da se dio iste ne ošteti te se iz navedenih razloga rasvjeta ne uklanja kako bi ista mogla u potpunosti i bez nepotrebnih troškova biti u funkciji i za sljedeće božićne blagdane. Ova praksa je uobičajena i u drugim gradovima koji krošnje drveća koriste za postavljanje svjetlosnih ukrasa.
Tekst: Miroslav Vanek, Predsjednik - Građanske opcije grada Osijeka |