Od sutra (
ponedjeljak, 18. rujna), zbog radova na svim važnijim prometnim smjerovima, u Osijeku bi mogla zavladati
najzagušenija prometna slika u njegovoj
dosadašnjoj povijesti! Unatoč činjenici da se radi o gradu koji je među prvima imao tramvaj u Europi, pa samim time i razvijenu prometnu kulturu, sutrašnja će prometna situacija biti najnoviji test opstanka za građane, a u kojemu će na iskušenju biti: vozači, pješaci, prometna policija te izvođači brojnih radova na cestama. Krenimo redom...
Već nekoliko puta najavljivani, a potom odgađani radovi u
Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića (tzv. čepinska cesta) na gradnji
kanalizacijske infrastrukture za potrebe stanovnika Čepina i okolnih naselja u ponedjeljak će konačno doživjeti početak svoje prve etape (ima ih ukupno šest). Tako će “
najprometnija ulica u Hrvata” od sutra biti zatvorena.
Prometnoj zagušenosti pridonijet će sutrašnji početak radova u
Vinkovačkoj ulici, gdje će
GPP obnavljati tramvajsku prugu kojom bi, prema najavama gradske uprave, prije Nove godine trebao početi voziti tramvaj. Ipak, ovim će smjerom biti moguće proći prema izlazu iz grada, dok će se za ulazak u grad koristiti obilazni smjer.
Sutra će za sav promet biti zatvorena i
Svačićeva ulica. Važan je to smjer za sve koji prometuju od Osijeka prema Tenji i obrnuto, ili jednostavno njome od centra žele stići do južnih dijelova grada i obrnuto. Tu su stvari još malo kompliciranije budući da će i najprometnije raskrižje koje u svojoj duljini ima Svačićeva, ono s Divaltovom, također biti zatvoreno.
Svemu tome još treba dodati već ustaljeno zatvorene prometne smjerove kroz cijelu
Šamačku ulicu i
Divaltovu od križanja s
Vatrogasnom do spomenutog križanja sa
Svačićevom!
Načelnik Prometne policije Policijske uprave osječko-baranjske Borislav
Vukušić priznaje kako njegovu odjelu i svim prometnim policajcima u tome razdoblju predstoji težak zadatak.
-
Na žalost, mnogo se radova na prometnicama koje nazivamo žilama kucavicama u prometu gradom Osijekom radi u isto vrijeme. Slijedom toga, koristit će se mnogo obilaznih smjerova sporednim ulicama i cestama koje nisu napravljene za razinu gustoće prometa kakva ih očekuje. Zato apeliramo na sve vozače, poglavito one teretnih vozila, da se koriste obilaznicom kad god je to moguće. Taj je put duži kilometar-dva ili malo više, ali će ga svakako prijeći brže nego prolazeći uskim sporednim uličicama. Naravno, preporučamo raniji polazak na odredište, molimo na povećanje vozačke solidarnosti, a mnogo će pomoći i veće korištenje gradskog prijevoza. Molimo sve vozače da posebnu pozornost obrate na djecu i školarce. Prometna policija trudit će se u kritičnim situacijama pomoći bržem provozu - poručuje i savjetuje
Vukušić.
Nakon svega ovoga konstatacija kako su stvari mogle biti još i teže zvuči gotovo nevjerojatno, no kao u dobroj reklami - istinito. Naime, izražavanjem velike zabrinutosti za stanje u prometu grada Osijeka zbog svih navedenih radova i zatvorenih prometnica,
Prometna policija na čelu s Vukušićem i
Uprava za ceste Osječko-baranjske županije te njihov suradnik za promet
Franjo Sušec odgodili su radove
Hrvatskih željeznica na popravljanju pruge u
Vukovarskoj ulici kod Drvljanika. Zatvaranjem i toga smjera u isto vrijeme, uz sve navedene, doista bi bilo izvan svake pameti.
Rezimiranjem ukupnoga stanja koje će nastati sutra, jedini prometni smjer kroz središte grada od njegova istoka prema zapadu bit će onaj kroz
Gundulićevu i
Reisnerovu ulicu. Na ionako zagušenim smjerovima, i kada je stanje posve normalno, na
Europsku aveniju i
Vukovarsku ulicu sručit će se sutra rijeke automobila u kojima će prednost prolaska ponajviše imati strpljenje i dobri živci. Osječkim vozačima doista predstoje teški dani...
Svi obilazni putovi
ČEPINSKA CESTA (Sv. L.B. Mandića) - Za vrijeme prve etape radova teretni promet bit će potpuno preusmjeren na obilaznicu. Vozačima automobila preporuča se isto, a alternativni smjer je Ulicom kestenova u koju se skreće prije ulaska u Livanu, a iz nje izlazi kroz Ulicu jasena.
VINKOVAČKA ULICA - Bit će provozna u smjeru iz centra grada prema Mačkamami, a na ulasku u grad obilazni smjer bit će kroz Dunavsku, u koju će se ulaziti nakon kružnog toka, potom kroz Ulicu sv. Josipa Radnika, a izlazit će se kroz Drinsku ulicu.
SVAČIĆEVA ULICA - Za sve koji se kreću iz Tenje prema centru grada obilazni put bit će Požeškom ulicom do križanja s Vatrogasnom koja vodi na Divaltovu i njezin dio koji je sada već otvoren za promet koji vodi na Trpimirovu. Vozači koji iz istoga smjera žele prema Jugu II skrenut će desno u Požešku te Kirovom do Divaltove i nadalje Srijemskom prema tome dijelu grada. Koji žele iz centra Svačićevom prema Tenji skrenut će lijevo u Frankopansku, potom u Srijemsku do Divaltove koja vodi prema Kirovoj ulici prema izlazu iz grada prema Tenji. Korištenje obilaznice više je nego preporučljivo.
ŠAMAČKA ULICA - Preporuča se za prolazak kroz centar grada koristiti njoj paralelne ulice: Ulicu Hrvatske Republike u jednom dijelu, a potom Gundulićevu i Reisnerovu.
VUKOVARSKA ULICA - Nije definiran početak radova, a zbog izrazite gustoće prometa bit će zatvorena samo u danima vikenda. Obilazni smjer bit će jedini moguć - Trpimirovom do Ulice cara Hadrijana, potom Svačićevom do ponovnog izlaza na Vukovarsku i obrnuto.
Uskoro zatvorena i Biljska cesta?!
Dugačkom popisu prometnih obilaznih smjerova i otežanih prilaza gradu Osijeku i izlazu iz njega uskoro će se zbog radova na pružnom prijelazu na ulazu u Tvrđavicu prema Podravlju, koje izvode Hrvatske željeznice, morati na određeno vrijeme zatvoriti i
Biljska cesta! Neslužbeno doznajemo kako je jedan od prijedloga obilaznih smjerova nakon zatvaranja Biljske ceste onaj preko belišćanskog mosta?!
Kako je od strane mnogih prometnih stručnjaka to rješenje koje nalikuje na vijest iz rubrike “Vjerovali ili ne”, budući da se radi o putu kroz Baranju dugom dvadesetak kilometara do spomenutog mosta i potom još 30 kilometara od Belišća do Osijeka, čini se kako će HŽ morati umanjiti intenzitet svojih radova. Mnogo je realniji prijedlog prema kojemu bi se Biljska cesta otvarala povremeno i promet odvijao jednim kolničkim trakom, slično kao za vrijeme razminiravanja okolnoga područja.
Autor:
Danijel Đurović
Prenosimo s
Glas-Slavonije.hr