I tako sam konačno na ruke dobio s.t.a.l.k.e.r.- shadow of chernobyl (ubuduće pisan kao stalker jer previše vremena oduzima kucanje ovih interpunkcijskih znakova). Prva igra u nizu iz serijala stalker. Igru je razvila kijevska firma GSC Game World i kao objektivan promatrač mogu reći, gotovo savršeno.
Igra
Skraćenica S.T.A.L.K.E.R. stoji za "Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber", što zapravo i opisuje igru u cjelosti.
Godina je 2012. i prošlo je 6 godina od druge katastrofe u chernobylu. igra se u potpunosti odvija u chernobylu, u izdvojenoj i izoliranoj "zoni" koja prijeti čovječanstvu. prošlo je mnogo godina od prve katastrofe i vrijeme je da "zona" otkrije što skiva, sve misterije i to pod svaku cijenu. samo odabrana junačina može stupiti u "zonu" i otkriti što ga čeka tamo.
Pretpostavljate naravno da ste vi ta junačina. vi se kao takav nalazite u ulozi plaćenika koji štiti znanstvenike na području černobila gdje u stvari saznajete da u černobilu nije explozija nuklearnog reaktora napravila opći urnebes i pomutnju nego je došlo do nekakvog pomaka u prostorno-vremenskom kontinuumu ("zona") koji je onda oštetio nuklearku i pogoršao stanje. Da ne bi svima upropastio igru ostatak saznajte sami.
Sučelje
Lagao bih kada bih rekao da je to rpg, a isto tako bi bio lažovčina kad bih rekao da je to čisti fps. stalker je kombinacija. Rpg je u tome što dobijate razne zadatke i zadačiće od raznih npc-jeva u igri. Rješavanjem zadačića kamarite leševe koje pljačkate, opljačkano prodajete, kupujete opremu, nalazite artifakte koje uklapate u opremu, nadograđujete oružje i opremu. sve u svemu igra ima sve dijelove jednog rpg-a osim najvažnijeg dijela, "role" dijela i to mi je najžalosnije. Igra nema "role" dio i jednostavno se nakon samo malo vremena osjeti to. Nema nadogradnje lika kao u klasičnim rpg-ovima što bi ovu igru učinilo možda najboljom igrom koju sam ja u životu zaigrao.
Igrivost
Igrivost je nevjerovatna. Engine je savršen. Kretanje je kao pravo, s noge na nogu, trčanje umara, količina opreme koju nosite određuje koliko brzo možete trčati, kretanje kroz vodu je troduplo sporije. Nadogradnja oružja napokon ima veze s pogotkom jer npr. na početku same igre morate popucati 3 spremnika municije da bi pogodili nekoga. Jedan metak pravilno plasiran ubija ali isto tako možete poginuti od samo jednog metka.
Fps u kojem nema zaletanja i svaki pokret se mora pravilno isplanirati inače je game over. Konačno igra gdje balistika ima ulogu. Nema više pucanja na 500 metara u oko, gađa se ispred npc-ja i ovisno o daljini, iznad ili u ravnini tzv. "Preticanje" i što me je najviše oduševilo, interaktivna okolina kakva je, pazite sad, ovisno o podlozi u koju pucate i kalibru oružja, ostavljaju se različiti tragovi na podlozi. O čemu pričam, pa lijepo ako pucate u drvo i u kameni zid, ovisno o debljini drveta ono će biti ili propucano ili će se metak zaustaviti, a ako u ciglu pucate s velikim kalibrom on ostavlja duplo veći trag od recimo 9mm.
Grafika
Okruženje u igri jednostavno oduzima dah. Njihanje vlati trave i drveća, lišće koje vjetar nosi, pijesak, prestrašno. Površina vode je stravično lijepa. Stajao sam pored nekog jezerceta čitavih deset minuta s otvorenim ustima i nisam mogao vjerovati.
Teksture u igri su naprosto bolesne. na ciglenom zidu se jasno može vidjeti svaka cigla. Svaka cigla je osjenčana i teksturirana do najmanjeg detalja. u naletima mi se činilo kao da su svaku ciglu u igri radili posebno i što je najbolje za razliku od većine igara, nema 2-3 vrste zidova/podova koji se ponavljaju kroz cijelu igru, ima ih jako puno i savršeno su ukomponirani da jednostavno ubijaju monotoniju. U igri koliko sam vidio nema dvije iste kuće, sve je rađeno do najmanjeg detalja. Grafika jednom rječju NEVJEROVATNA!!!!. Nešto neopisivo, nevjerovatno, predivno, umjetnost, prestrašno, bolesno itd.
Fizika i ozračje u igri su dorađeni do maximuma. Aktivne izmjene dana i noći, šuškanja u mraku, konstantan osjećaj da vam je netko iza leđa, napetost, strah. čudovišta u igri su prvi puta (koliko sam ja do sada vidio) prepoznatljiva. Može se vidjeti iz čega su mutirali i falim ti se bože više na tome. Dosta mi je igara gdje žohar veličine plavetnog kita bljuje vatru i jede mačiće. Napokon igra gdje se doslovno userete od straha kad na vas natrči mutirana divlja svinja iz nekog šaša i olakšanje kad joj u svoj toj panici spremite metak u čelenku. Neprocjenjivo.
Minimum system requirements:
Microsoft Windows XP (Service Pack 2)/Microsoft Windows 2000 SP4
Intel Pentium 4 2 Ghz/AMD XP 2200+
512 MB RAM
10 GB available hard drive space
128 MB DirectX 9c compatible card/ nVIDIA GeForce 5700/ATI Radeon 9600
DirectX 9 compatible sound card
LAN/ Internet connection with Cable/DSL speeds for multiplayer
Keyboard, Mouse.
Recommended system requirements:
Intel Core 2 Duo E6400/AMD Athlon 64 X2 4200+
1 GB RAM or better
256 MB DirectX 9c compatible card/ nVIDIA GeForce 7900/ ATI Radeon X1850.
Zaključak
Igru sam tek počeo igrati pa mi je već 3-4 puta "pala" što će reći da moram na netu naći stabilniju verziju da bih mogao nastaviti ali do sada što sam vidio je i više nego dovoljno da sa sigurnošću mogu reći da je stalker jedna od najboljih igara koje sam u životu zaigrao, a ova moja naklapanja samo i potvrđuje nagrada koju je igra pokupila. 2008 godine za najbolju atmosferu u igri.
Ocjena: 8/10
evo malo da i napasete oči
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kKHbtxmybmc&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xWpToyKJ3x8&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_m2KhH61YdM&feature=related[/youtube]