evo jos jedna u neprekidnom i nepreglednom nizu afera u ovoj nevjerojatnoj zemlji lopova - drzavna revizija nije nasla ama bas nista sporno u preplacenim i mimo javnog natjecaja kupljenim kamionima koje je MORH kroz mutne poslove nabavio 2004. - mašala! i sad se kao provodi neka istraga - sta mislite, hoce li odgovorni (a znaju im se imena i prezimena, danas obnasaju visoke drzavne funkcije) biti kaznjeni?
Skriveno:
03. 12. 2008. | 20:54
ISTRAGA U MORH-u
Preplaćeni kamioni reviziji nisu bili sporni
Autor Silvana Perica
Državna revizija u svojem nadzoru poslovanja Ministarstva obrane u 2004. u poslu vezanom uz nabavu 39 kamiona nije našla gotovo ništa sporno! Revizori u izvješću ističu samo to da kod primjene offset programa nije postupljeno “potpuno u skladu s odredbama prema kojima je ponuda trebala biti upućena u Ministarstvo gospodarstva te da nije sadržala sve podatke”. Dakle, samo sitan prigovor na kupnju o kojoj se sada toliko govori. Zbog takvog izvještaja revizora vjerojatno ni DORH nije reagirao na prozivanja koja je predsjednik Mesić povremeno priređivao spominjući to kao grijeh Berislava Rončevića, bivšeg ministra obrane.
Izravna pogodba
Uskok je, kako doznajemo, ozbiljno reagirao tek kad su lani u prosincu novine objavile tekst utemeljen na Mesićevim tada nešto preciznijim izjavama u kojemu je bilo nešto više elemenata za pokretanje postupka.
Dakle, prije godinu dana Uskok je zatražio od nekih državnih tijela da dostave dokumentaciju vezanu za sporne nabave i, nakon poneke požurnice, prikupio dovoljno materijala da prije nekoliko tjedana zatraži od policije ispitivanje svih osoba uključenih u sporan posao, što će policija, kako doznajemo, učiniti do početka iduće godine. Kako bilo, ispostavilo se da bi Mesić mogao biti u pravu jer, prema prvim informacijama, ministarstvo je kupilo kamione po cijeni koja je za 14 mil. kuna viša od najniže ponude, a najmanje 6 mil. kuna viša od one koja je u natječaju bila ocijenjena kao najpovoljnija!
Možda je šteta što Mesić odmah, još 2005., nije progovorio o detaljima posla koji su mu bili poznati ili što pak nije izravno kontaktirao s DORH-om. Posao je tekao ovako: najprije je bio raspisan natječaj, a kad su ponude otvorene, zaključeno je da neće biti dovoljno novca za kupnju svega što je potrebno, pa je natječaj poništen. Tada je ministar Rončević naredio da se sastavi nova komisija u koju je ušao i Ivo Bačić, tada ministrov pomoćnik.
Ona je trebala sklopiti izravnu nagodbu s Eurokamionom, tvrtkom koja zastupa talijanski Iveco. Na natječaju je za 44 kamiona i još 32 druga vozila trebalo dati 39,7 mil. kuna, a izravnom pogodbom država je platila 34,4 milijuna kuna za samo 39 kamiona. Umjesto da je samo smanjen broj vozila u nabavi po natječaju, ministar se odlučio na poništenje natječaja i izravnu nagodbu, a kamioni su plaćeni, k svemu, unaprijed.
Razgovori u MUP-u
Bit će zanimljivo doznati kako to da revizori u tom poslu nisu našli spornim ništa osim procedure u vezi s prihvaćanjem tzv. offset programa, što je program suradnje domaćih proizvođača u nekom poslu.
K svemu, revizori su pregledavali te poslove nakon što je Mesić, još početkom 2005., na to skrenuo pozornost. Zanimljivo je i to što je Mesić o kamionima govorio upravo u trenutku kad je Sanader lani sastavljao novu vladu. Sanader je ipak Rončevića, kojega je Mesić uporno prozivao, postavio ni više ni manje nego u MUP, a on je pak sa sobom doveo i državnog tajnika Ivu Bačića koji je još državni tajnik u MUP-u i kojega će sada također ispitivati policija o nabavi kamiona...
A što reći za slučaj prodaje Slavonske banke? Zbog lažog prikazivanja stanja u Slavonskoj banci prilikom prodaje, Hrvatska mora platiti 280 mil. kuna odštete Hypo banci! Tko je za to odgovoran? Protiv koga su podnijeli kaznene prijave?
Ne kažu ljudi bezveze: " kod nas se malom lopovu skida glava a velikom lopovu kapa..."
i vi se svi još čudite na sve ovo hahahhahha pa dobro di ste vi bili zadnjih 15 godina pa ovo je sve prešlo u svakodnevnicu i nema tu ništa čudno. da je riječ o nekoj od zapadnih zemalja netko bi već visio ali pošto je riječ o nama ...
pa jel vidite onu aferu index, do sada su optuženi jedino studenti a za profesore se još uvijek "sastavljaju" optužnice, onak de dobro je
ja bi volio da je kod nas kao u aziji, kad se otkrije netko s rukom u cookie jaru on se sam objesi na tavanu međ šunjke a ne ova naša gamad, još im moramo bit i zahvalni što nas kradu i šutit inače swat upada u kuću.
jebemti državu
Daleko najveći 'ovisnik' o državnom proračunu već su godinama Hrvatske željeznice, a samo 2007. HŽ je dobio 1,8 milijardi kuna državnih subvencija kojima je prigovorila Svjetska banka, ali i Državna revizija, piše Jutarnji list.
Glavna državna revizorica Šima Krasić upozorava da novac od subvencija nije korišten u skladu sa Zakonom o željeznici prema kojem država može financirati samo osuvremenjivanje i gradnju željezničke infrastrukture te usluge od posebnog državnog interesa.
Prema nalazu Državne revizije, HŽ Infrastruktura, jedno od pet HŽ-ovih društava, 2007. je u ukupnim prihodima od 1,7 milijardi kuna čak 1,3 milijarde kuna dobila od države. Gotovo pola prihoda potrošili su na zaposlene.
U dugotrajnu imovinu, koja god to bila, potrošili su gotovo 680 milijuna kuna ili 50 posto državnih subvencija. Iako se ne zna o kojim troškovima je riječ, u HŽ-u tvrde da su novac poreznih obveznika trošili sukladno propisima.
Također, zanimljivo je da su primanja uprava i menadžmenta javnih poduzeća 'tajni podatak', pa tako porezni obveznici koji i plaćaju te ljude teško mogu saznati koliko zaista zarađuju prvi ljudi HŽ-a, Croatia Airlinesa, HAC-a, Jadrolinije ili Vjesnika, piše Jutarnji list.
Osječanin je napisao/la: ›
A što reći za slučaj prodaje Slavonske banke? Zbog lažog prikazivanja stanja u Slavonskoj banci prilikom prodaje, Hrvatska mora platiti 280 mil. kuna odštete Hypo banci! Tko je za to odgovoran? Protiv koga su podnijeli kaznene prijave?
Ne kažu ljudi bezveze: " kod nas se malom lopovu skida glava a velikom lopovu kapa..."
Odgovor je jednostavan: tko je u to vrijeme bio lokalni gospodar sudbina, bez čijeg znanja nije mogla niti ptica preletit preko Osijeka, a kamoli Austrijanci kupiti jednu banku?
Preko koga su išle sve tranzicijske promjene vlasništva u gospodarstvu i financijama?