
Dana 29. kolovoza 2025. godine u Osijeku, u 14.09 sati
28-godišnji vozač upravljao je osobnim automobilom i kretao se kolnikom prilazne ceste koja vodi prema Sjenjaku.
Dolaskom do raskrižja s kružnim tokom prometa gdje se nalazi
vidno postavljen prometni znak svojim vozilom je ušao u navedeno raskrižje skrećući udesno u smjeru sjevera, a da pritom iako je bio dužan,
nije propustio sva vozila koja se kreću cestom na koju se uključuje, izvijestili su iz policije.
Na takav način
oduzeo je prednost prolaska drugom sudioniku u prometu i prednjim dijelom vozila udario u električni romobil, kojim je upravljao
70-godišnji vozač, a koji se u tom trenutku kretao u kružnom toku cestom s prednošću prolaska.
Vozač osobnog prijevoznog sredstva je od siline udarca s vozilom
pao na tlo te je od zadobivenih
teških tjelesnih ozljeda naknadno
preminuo u
Kliničkom bolničkom centru u Osijeku.
Očevidom policijskih službenika PPRP Osijek utvrđeno je da je vozač prijevoznog sredstva za vožnju koristio kolnik, na mjestu gdje
nema sagrađene biciklističke staze ili trake, ali ima nogostup.
Protiv 28-godišnjeg vozača slijedi
kaznena prijava nadležnom državnom odvjetništvu u Osijeku za kazneno djelo „
Izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu“.
Ovim putem policija skreće pozornost i savjetuje:
Prometne površine kojima se smiju kretati osobna prijevozna sredstva
Zakonskim odredbama definirane su površine kojima se smiju kretati vozila kategorije osobna prijevozna sredstva. Naime, vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a u slučajevima da biciklistička staza ili traka ne postoje, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.
Iznimno, kada ne postoji mogućnost kretanja osobnih prijevoznih sredstava biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa (bilo da navedene površine nisu izgrađene, označene ili se ne mogu koristiti i sl.) osobna prijevozna sredstva mogu se kretati dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom krećući se što bliže desnom rubu kolnika.
Osobna prijevozna sredstva ne smiju se kretati autocestom, brzom cestom i cestom namijenjenom isključivo za promet motornih vozila.
Pravila za vozače osobnih prijevoznih sredstava
Dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvom je 14 godina, a kada se kreću biciklističkom stazom vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su, pri prelasku kolnika, obratiti pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju te kolnik prelaziti nakon što se uvjere da to mogu učiniti na siguran način. Ako pak biciklistička staza nije označena preko kolnika dužni su zaustaviti osobno prijevozno sredstvo i gurati ga preko obilježenog pješačkog prijelaza ili kolnika ceste.
Također, vozači su dužni noću i danju, u slučaju smanjene vidljivosti, biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom. Uz to, od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na osobnom prijevoznom sredstvu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani.
Vozači osobnih prijevoznih sredstava na glavi moraju nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje, a na osobnom prijevoznom sredstvu smije se prevoziti samo osoba koja upravlja tim vozilom.
Vozilom se ne smije upravljati koristeći slušalice u ili na oba uha čime bi se umanjila mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. U slučaju kršenja propisane obveze, propisana je sankcija, odnosno novčana kazna u iznosu od 300 kuna.
Vozač osobnog prijevoznog sredstava mora upravljati vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu.
Također, vozač ne smije ostaviti osobno prijevozno sredstvo bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka, osim na za to posebno uređenim i označenim mjestima.
Foto: Pexels.com/Ilustracija