#13:
Autor:
phantom25
Postano:
31.05.2009. 16:13
Dobro, pa zar nikome od njih (tih bisera) nije palo na pamet, povezati recimo Osijek-Zagreb-Split?
Ili Osijek-Zagreb-Rijeka?
Dakle, produžiti neku postojeću trasu, pa možda se onda troškovi pokriju s tim produžetkom?
Ili će ipak ovisiti o rezultatima izbora nakon 1.6. i hoće li tko odlučiti plaćati subvenciju, kako bi se hvalio pounjenošću A5 (biti će ona popunjena, ali samo i tek nakon što spoje Mađari svoj dio, kad bude do granice), i kad spoje Bih svoj dio. Čak i onoga treba kad samo Mađari spoje, već će se stanje drastično promijeniti.
Ne zavaravajmo se, A5 je građena zbog Europe i njihovog provoza kroz Hrvatsku, manje treba domaćem stanovništvu. Slavonija je puna sela, te se tamo nalazi puno ljudi, a i oni obično nemaju potrebu putovati predaleko, kad u Slavoniji skoro sve ima. Ponekad i prije nego u Zagrebu (npr. povijest kaže: prvi konjski tramvaj, raširenost kabelskog interneta je rasla u početku brže od Zagreba, poljoprivreda je veća nego u Zagrebu itd...)
I, uostalom, što je tako loše, kad bi bila stajanja Osijek-Đakovo-Slavonski Brod-Zagreb (i obratno)?
Vlak će ih definitivno još više prešišati ako ubrzo ne nađu rješenje, sad kad se završe postojeća poboljšanja u vidu brzina na tračnicama, koja su u tijeku.
Nažalost, nagibni je neudoban, i to je, htjeli mi priznati ili ne, propala investicija za naše pruge. U Njemačkoj isti taj vlak (jer nagibni je rođak sa VT612 DB-a) ide odlično, ali kao regionalni (u Hrvatskoj bi to bio neki "ubrzani"), a ne kao umjetno stvoren "superbrzi" vlak! Bolji od njega je bio onaj, koji je nekada vozio, HŽ 7021 (Francuz), za one koje se uopće sjećaju tog čuda od udobnosti i dužine naspram "nagibnog", no taj je svoje odslužio, i gotovo...
"Nagibni" se pokazao i inače kao totalno neprilagođen za naše uvjete i mentalitet. Lijep je on i kvalitetan, ali HŽ ga ne zna održavati, pa je bilo čak i vremena, kad su ostala samo 2 vozna, od njih 8! HŽ 7021 (koliko moja evidencija pamti) je nekada bilo i do 18 komada u cijeloj Ex-Jugi...
Brzina je važna, ali možda je i udobnost još važnija? Možda bi stvarno autocestom mogli konkurirati jedino, kad bi ponudili veću udobnost buseva u odnosu na manju subvencioniranu posebnu cijenu. Onda bi se isplatilo prijevoznicima, a gradu bi samo bila linija teret, a sad više novaca ionako nema za subvenciju.
Čudno, ova odluka je odluka struke ispred politike, što se vrlo rijetko događa...
|