Osijek031.com :: Osijek031.com - Osijek 031 online - novosti - vijesti - najave - forum - portal - osjecki

Osijek031.com » Gospodarstvo, Financije, Turizam » Poslovanje GPP-a (Gradski i prigradski prijevoz putnika) Idite na Prethodna  1, [2], 3, 4  Sljedeća  :| |:

#16:   Autor: Jošava Post Postano: 05.08.2015. 12:02

2011.kap

#17:   Autor: Jošava Post Postano: 05.08.2015. 12:25

.

Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:10; ukupno mijenjano 1 put.

#18:  Re: Poslovanje GPP-a (Gradski i prigradski prijevoz putnika) Autor: simo031 Post Postano: 05.08.2015. 14:12

 Da se ne umaramo statistikom, jer izvješće je, ma tko ga pravio, samo statistika, a za statistiku kažu da je kurva matematike. Pokušajmo razgovarati o uzrocima zbog kojih se tvrtka našla u takvoj situaciji, i mogućim rješenjima za izlazak iz nje.

Zašto tvrtka posluje sa tolikim minusom?
Gotovo sve dosadašnje gradske vlasti su u manjoj ili većoj mjeri, na račun te tvrtke skupljale glasove i jeftine političke poene. Kako su to činili?

- Izmišljanjem odlično plaćenih radnih mjesta, i zapošljavanjem na njih trenutno političkih podobnih kadrova (uvidom u karte radnih mjesta iz devedesete i danas vrlo lako provjerljiv podatak)
- Izmišljanjem raznih povlaštenih kategorija putnika
- Inzistiranjem na linijama koje su konstantno donosile gubitke tvrtki
- Inzistiranjem na broju voznih redova iako za njima nije postojala realna potreba u praksi
- Inzistiranjem na prekomjernom broju polazaka po voznim redovima, bez obzira što za njih nije bilo potrebe
- Konstantnim smanjenjem ulaganja u održavanje vozila i infrastrukture što kroz vrijeme uvijek generira nove i višestruko veće troškove. Golim brojkama (statistikom) se može prikazati da to nije tako, npr. pumpanjem cijena usluga trećeg lice, može se prikazati da je ulaganje i povećano, no u praksi je napravljeno na vozilima i infrastrukturi bitno manje.
- Izmišljanjem povlaštenih kategorija uposlenika
- Smanjenjem i/ili izostankom ulaganja u ljudske resurse
- Pumpanjem osobnih dohodaka kroz razne vrste izmišljenih stimulacija i naknada
- Razno (u ovoj kategoriji je sve ono čega se političke strukture mogu sjetiti, a moj radnički mozak ne može niti dokučiti)

Kako do rješenja/umanjenja problema?

- Uvidom u gore navedene karte radnih mjesta ukidanje nepotrebnih radnih mjesta
- Ukidanje svih privilegiranih kategorija putnika
- Djelomično ili potpuno ukidanje linija koje donose gubitke
- Smanjenje broja voznih redova u skladu sa stvarnim potrebama
- Smanjenjem broja polazaka u skladu sa stvarnim potrebama
- Povećanjem i podizanjem kvalitete ulaganja u vozila infrastrukturu
- Ukidanjem povlaštenih kategorija uposlenika
. Povećanim ulaganjem u ljudske resurse
- Fleksibilnijom sistematizacijom radnih mjesta, što bi rezultiralo povećanom učinkovitošću i većim opsegom obavljenog posla
- Ukidanjem izmišljenih stimulacija i naknada
Kada bi sve navedene (i one nenamjerno) izostavljene mjere morao svesti pod zajednički nazivnik, nazvao bih ih (oprostite na vulgarnosti) :

„ČIŠĆENJE VLASTITIH GOVANA“

Mislite li da će ova ili neka druga gradska vlast imati volje i hrabrosti krenuti u tom pravcu?

 Alternativa gornjoj mjeri je neka nova djelomična ili potpuna privatizacija na već dobro poznati hrvatski način, sa jednako dobro poznatim rezultatima. Naravno sve skupa pristojno zamaskirano iza stranih riječi kao što su monitoring , screening , outsourcing, imput, output, computinga i sličnih čarobnih riječi koje poslovanje tvrtke diže do radniku neslućenih razmjera.
Nakon svega navedenoga nije baš osobito teško zaključiti što je sudbina spomenute tvrtke.
Nitko ne voli čistiti govna, makar se radilo i o vlastitim govnima.

P.S. Sve gore navedeno je plod mašte autora, i ne mora imati veze sa stvarnim ljudima i događajima.

#19:  Re: Poslovanje GPP-a (Gradski i prigradski prijevoz putnika) Autor: Jošava Post Postano: 05.08.2015. 15:04

.

Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:10; ukupno mijenjano 1 put.

#20:  Re: Poslovanje GPP-a (Gradski i prigradski prijevoz putnika) Autor: Jošava Post Postano: 05.08.2015. 19:15

..


trains.jpg
 Opis:
 Veličina:  49.85 KB
 Pogledano:  199 put(a)

trains.jpg




Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:09; ukupno mijenjano 2 put/a.

#21:   Autor: Jošava Post Postano: 05.08.2015. 19:42

.

Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:02; ukupno mijenjano 1 put.

#22:   Autor: simo031 Post Postano: 05.08.2015. 21:46

Jošava je napisao/la: ›
Da je statistika potrebna pokazuje nam i ova tablica koja ujedno odražava globalne i lokalne trendove u društvu i gospodarstvu. Iščitavamo pad broja zaposlenih i manji broj učenika i studenata, dok s druge strane je rastao broj starijih, umirovljenika, nezaposlenih.

Vidljivo je da se najviše voze kategorije sa povlaštenom kartom.
Postoje gradovi u Švicarskoj koji su u svrhu smanjenja zagađenja, a ujedno i poboljšanja poslovanja svojih poduzeća za prijevoz putnika, za područje cjelog grada odredili ograničenje brzine na 30 km. na sat. No takvi gradovi imaju jako dobro razvijene biciklističke staze, kao alternativu korištenju gradskog prijevoza ili osobnih automobila. Cijena parkirališnog mjesta također utjeće na broj putnika koje tvrtke tog tipa prevezu.

#23:   Autor: Jošava Post Postano: 06.08.2015. 11:23

.

Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:02; ukupno mijenjano 1 put.

#24:   Autor: simo031 Post Postano: 06.08.2015. 12:44

Jošava je napisao/la: ›
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): ›

Vidljivo je da se najviše voze kategorije sa povlaštenom kartom.
Postoje gradovi u Švicarskoj koji su u svrhu smanjenja zagađenja, a ujedno i poboljšanja poslovanja svojih poduzeća za prijevoz putnika, za područje cjelog grada odredili ograničenje brzine na 30 km. na sat. No takvi gradovi imaju jako dobro razvijene biciklističke staze, kao alternativu korištenju gradskog prijevoza ili osobnih automobila. Cijena parkirališnog mjesta također utjeće na broj putnika koje tvrtke tog tipa prevezu.


Bez subvencioniranja GPP-om se ne bi skoro nitko vozio, a da je više alternative i poduzetničkog duha (taxi cameo je dobar primjer) ostali bi i bez ono malo 'tržišnih' koji plaćaju punu cijenu.

Ako u hr. dođe Uber kako najavljuju, sigurno će ostati bez još jednog dijela korisnika.

Od subvencioniranih kategorija, koliko vidim najgore su prošli studenti i s pravom se bune, samo svoje proteste bi trebali usmjeriti prema MZOS koje jedino njih zakida, dok ostale (učenici,zaposlenici) subvencionira s 75%. Ranije je ta subvencija bila čak i u većem postotku i sad zamislimo da država dodatno smanji subvenciju? ili je čak ukine što nije nemoguće s obzirom da je državni proračun u još većoj banani od lokalnih.

Na sve to treba misliti i djelovati, a ne čekati da se dogodi.

Kolektivni prijevoz bi u pravilu trebao biti jeftiniji i je, ali kod GPP-a to pravili ne vrijedi jer su skuplji (po kilometru) čak i od pojedinačne taxi vožnje. Njima ne bi pomoglo ni da gradski oci zabrane prometovanje svim drugim prometalima u cijelom gradu jer bi odmah zaposlili nekoliko stotina novih radnika, zamjenika predsjednika uprave, njihovih pomoćnika, pomoćnikovih pomoćnika ...pa bi samo upali u još veće dubioze.

Gledam tu na Gajevom u onim kioscima kad god prođem njih nekoliko ljudekaju i ne znaju kud bi sobom, čak su znali iznijeti stolice pa se poredati uz nogostup i gledati prolaznice. Valjda je netko prigovorio pa sad više ne sjede, nego stoje.

A trebala im je čitava vječnost da obojaju te kioske i to su uspjeli tek pošto je otvoren Avenue mall i na njih stavio svoje reklame.

Kakav je tu socijalistički mentalitet zaostao, takvo što nema u nijednoj drugoj gradskoj firmi, osim možda Zavodu za stanovanje.

Ono na što ja pokušavam cijelo vrijeme ukazati, je da političari časte a račun plaćaju građani. Najveće žrtve ovog čašćenja će biti radnici tvrtke, a potom korisnici usluge

#25:   Autor: Jošava Post Postano: 06.08.2015. 16:51

.

Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:02; ukupno mijenjano 1 put.

#26:   Autor: Jošava Post Postano: 06.08.2015. 22:57

.

Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:02; ukupno mijenjano 1 put.

#27:   Autor: Jošava Post Postano: 11.08.2015. 23:47

.

Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:01; ukupno mijenjano 1 put.

#28:   Autor: simo031 Post Postano: 12.08.2015. 5:28

Jošava je napisao/la: ›
Ja sam mislio da nema goreg domaćeg gradskog prijevoznika (po fin. rezultatima) od GPP-a, ali bogme ima. Šije ga zagrebački ZET za malo, ali s druge strane gledano, zagrepčanci se barem voze u novim tramvajima. Da je GPP ulagao u vozni park koliko ZET, bio bi u još većim dubiozama.
Sva sreća pa je kriza došla na vrijeme i zaustavila 'ulaganja' (čitaj bančenja novca poreznih obveznika) onih kojima nije bitno kuda će tramvaj prolaziti, dal' popreko kružnog toka ili nekom tik do prozora.


Nije za uspređivati ZET i GPP. Zagreb je za razliku od Osijeka još uvijek živ grad, što naravno utiće na poslovanje gradskih tvrtki.

#29:   Autor: Jošava Post Postano: 12.08.2015. 20:17

.

Zadnja promjena: Jošava; 09.09.2015. 19:01; ukupno mijenjano 1 put.

#30:   Autor: Jošava Post Postano: 20.08.2015. 23:56

.Darežljivi ovi MAN-ovci, nema šta:

"Zanimljivo je da je 2009., u trenutku kada je MAN odlučio prodati svoju tvrtku kćer Ferrostaal jednom arapskom investicijskom fondu, u Njemačkoj izbila korupcijska afera jer je na površinu isplivalo da su dotadašnji menadžeri Ferrostaala plaćali mito posrednicima i političarima u nekoliko zemalja diljem svijeta kako bi se tamo domogli unosnih poslova.
Poreznici su stoga krenuli u nadzor, a u prvom iz 2012. su, prema podacima kojima raspolaže Jutarnji list, utvrdili da je Kunina 2008. i 2009. godine od spomenute tvrtke kćeri MAN-a primio ukupno 6,5 milijuna kuna. "

http://www.jutarnji.hr/savjetnik-u-penziji-duguje-72-milijuna-kuna-poreznoj--a-nitko-iz-svijeta-biznisa-ne-zna-tko-je-/1426229/


Zadnja promjena: Jošava; 27.09.2015. 21:42; ukupno mijenjano 2 put/a.
Osijek031.com » Gospodarstvo, Financije, Turizam » Poslovanje GPP-a (Gradski i prigradski prijevoz putnika) Idite na Prethodna  1, [2], 3, 4  Sljedeća  :| |:


Generated using printer-friendly.
Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 2 / 4.

:: Powered by Osijek031.com © 2004-2012. ::