Osijek031.com :: Osijek031.com - Osijek 031 online - novosti - vijesti - najave - forum - portal - osjecki

Osijek031.com » Kolumne, komentari & osvrti » Komentar: Davor Tanocki 'Ideal je stvoriti poluobrazovana poslušnika, poltrona, glasača koji nekritički zaokružuje ponuđeno, učenika koji ne postavlja suvišna pitanja, ljude koji će šutke puštati da ih se pljačka, ispite koje će svi znati riješiti.'

#1:  Komentar: Davor Tanocki 'Ideal je stvoriti poluobrazovana poslušnika, poltrona, glasača koji nekrit Autor: Redakcija 031 Post Postano: 25.05.2012. 15:39

Nakon komentara Dalibora Perkovića (KLIK: Maturanti: Bijes i očaj prevarene generacije) na zbivanja i reakcije dijela javnosti na ispit iz hrvatskoga jezika državne mature, objavljujemo i pismo Davora Tanockog, profesora hrvatskoga jezika i književnosti u III. gimnaziji, Osijek.

KLIK: Državna matura 2012. [hrvatski jezik] - pitanja i odgovori!

Konačno smo ostvarili sveti cilj: Hrvatska je postala zemlja znanja. Lako je to zaključiti iz zanimljivih žustrih rasprava koje se ovih dana vode o ispitu iz hrvatskoga jezika na državnoj maturi. Posve razumljiv početni strah maturanata, njihova opet razumljiva želja za što boljim uspjehom i njihove nedoumice pretočili su se u prave traktate o znanju, školstvu, hrvatskomu jeziku i koječemu drugomu.

Rezultiralo je to i nevjerojatnim nizom medijskih uradaka čiji se ispljuvci presijavaju u različitim nijansama žute boje. Vrlo je znakovito što nijedan, u doslovnom smislu te riječi, tvorac bilo kojega od tih uradaka nije smatrao ni vrijednim ni poželjnim pitati ponešto o toj temi voditelja stručne radne skupine koja je sastavljala ispit. Naravno da to nije poželjno jer bismo javnosti mogli ponuditi i neko drugo ili, oprostite na prostačenju, drukčije mišljenje. Zbog drukčijega se mišljenja u ovoj zemlji znala gubiti glava, sad je ipak nešto lakše – s nekoliko Očenaša nakon ispovijedi možemo valjda oprati i taj grijeh.

Evo se ja ipak ponizno javljam.

Za ilustraciju pristupa svekolike nam javnosti ovogodišnjemu ispitu najznakovitijim mogu proglasiti one riječi maturanta zagrebačke VII. gimnazije, koji je, pun istinske vjere, u središnjemu dnevniku HTV-a iz rukava sipao prekrasno naučenu „interpretaciju“ Hektorovićeva Ribanja. Sve je on znao, i temu dalmatinskoga pejzaža i temu dalmatinskoga jedinstva i temu novoga odnosa plemića spram potlačenih.

On je odličan učenik, tako su ga učili, lijepo je sve zapamtio. Sve je to vjerojatno zapisala profesorica na ploči, piše tako i u čitanci, a i u skraćenoj varijanti na internetu može se naći baš tako napisano. Kako je s Hektorovićem, tako je i s ostalim piscima. Zašto čitati kad svejedno znamo interpretirati? Sad odjednom neki zločesti profesor tjera djecu da nešto pročitaju i perverzno uživa u tom protuprirodnom bludu čitanja i razumijevanja.

Ta svi znamo da se može lijepo čitati bez razumijevanja, a bogami i razumjeti bez čitanja. U našemu vrijednosnom sustavu ne smatra se stupidnim papagajsko ponavljanje sadržaja, ali stupidnom i odioznom smatra se ideja kako bi bilo dobro da učenici nakon završetka srednje škole mogu pročitati tekst i pokazati njegovo elementarno razumijevanje. Hrvatsko je školstvo uspjelo lobotomizirati učenike i kao mjerilo uspješnosti u učenju nametnuti količinu memoriranoga gradiva i njegovu što vjerniju reprodukciju, u najboljoj tradiciji nastave 19. stoljeća.

Jasno da bilo kakav suvremen pristup, u čijem će središtu biti razumijevanje, ne odgovara ni društvu u cjelini ni školi kao dijelu šire društvene zajednice. Ideal je stvoriti poluobrazovana poslušnika, poltrona, glasača koji nekritički zaokružuje ponuđeno, učenika koji ne postavlja suvišna pitanja, ljude koji će šutke puštati da ih se pljačka, ispite koje će svi znati riješiti.

Vrlo je zanimljivo da pomamu među maturantima i roditeljima nisu izazvale glasine o nepravilnostima u provođenju ispita, o grupnom radu, o profesorskoj pomoći, nego je glavni problem što nesretni osamnaestogodišnjak mora čitati tekst i još ga i razumjeti. Nemoguća misija.

S obzirom da će, ako je vjerovati glasu javnosti, velik dio maturanata doći i na jesenski rok, već sad mogu pokušati ponuditi nekoliko pitanja koja predlažem za ispit, u nadi da nisu odveć teška.

1. Koliko slogova ima stih deseterac?
a. jedan
b. dva
c. tri
d. deset

2. Što je distih?
a. strofa od dva stiha
b. strofa od pet stihova
c. strofa od osam stihova
d. Homerov ep

3. Koji je splitski renesansni književnik napisao ep Juditu?
a. Marko Marulić
b. Miljenko Smoje
c. Ante Tomić
d. Kerum

4. U kojoj su rečenici četiri imperativa?
a. Ubij, ubij, ubij, ubij pedera!
b. Ubij, ubij, ubij Srbina!
c. Ubij, ubij tovara!
d. Ubij purgera!

5. Koja je sintagma oksimoron?
a. lijep cvijet
b. mirisan cvijet
c. neubran cvijet
d. hrvatsko školstvo

Kad bolje pogledam, možda je treće pitanje ipak preteško, čak dvosmisleno, jer su u ponuđenim odgovorima svi Splićani. Mala pomoć: nije Kerum.

Lijep pozdrav, profesor Davor Tanocki, III. gimnazija Osijek


Pročitajte i...
Maturanti: Bijes i očaj prevarene generacije



Zadnja promjena: Redakcija 031; 28.05.2012. 14:28; ukupno mijenjano 3 put/a.

#2:   Autor: DonQuijote Post Postano: 25.05.2012. 15:45

ah, falili su mi njegovi monolozi! Very Happy

#3:   Autor: tamna strana Post Postano: 25.05.2012. 15:59

za sve je kriv fejsbuk

#4:   Autor: izida Post Postano: 25.05.2012. 16:22

dobro receno!!svaka mu cast, covjek zna sta radi i kako radi, mozete ga pljuvati koliko god hocete..pitanja za koja sam ja cula da su bila, nisu dostojna biti ni kao dio ponavljanja u srednjoskolskim programima

#5:   Autor: FunkyLady Post Postano: 25.05.2012. 17:18

Za razliku od prijašnjih godina, kada je ispiti iz hrvatskog jezika bio uistinu lagan, sada je hrvatski jezik dosegao višu razinu (i to ne samo na papiru)!

Tanocki je jedina osoba zbog koje mi nedostaje srednja škola... sve ostalo je zanemarivo Wink

Samo naprijed, Tane!

#6:   Autor: markonato Post Postano: 25.05.2012. 19:37

3. Koji je splitski renesansni književnik napisao ep Juditu?
a. Marko Marulić
b. Miljenko Smoje
c. Ante Tomić
d. Kerum

Kad bolje pogledam, možda je treće pitanje ipak preteško, čak dvosmisleno, jer su u ponuđenim odgovorima svi Splićani. Mala pomoć: nije Kerum.

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy u njegovom stilu Smile Svaka čast profesore!!!

#7:  Re: Komentar: Davor Tanocki 'Ideal je stvoriti poluobrazovana poslušnika, poltrona, glasača koji ne Autor: !nnovation Post Postano: 25.05.2012. 20:03

Dobro mu je ovaj replicirao na fejsu..ok, pomalo nezrelo s nekoliko promasenih tvrdnji..ali je pogodio bit.

dajte djeci znanje koje mogu kapitalizirati na trzistu, a podatke o broju putnika na camcu i sl. ostavite onima koji to ZELE znati i od tih informacija zele sutra zivjeti.ako budu mogli.

#8:   Autor: dio procesa Post Postano: 25.05.2012. 20:16

Kapa dolje, majstore

#9:   Autor: DonQuijote Post Postano: 25.05.2012. 21:02

!nnovation je napisao/la: ›
dajte djeci znanje koje mogu kapitalizirati na trzistu, a podatke o broju putnika na camcu i sl. ostavite onima koji to ZELE znati i od tih informacija zele sutra zivjeti.ako budu mogli.

ne moraju svi znati odgovoriti na sve, taj ispit treba dati i gradaciju znanja.

#10:  Re: Komentar: Davor Tanocki 'Ideal je stvoriti poluobrazovana poslušnika, poltrona, glasača koji ne Autor: trenk Post Postano: 26.05.2012. 7:57

<blockquote>Ivan Prgomet-Selak · Istočna proto-retfala u Imternetz
meni baš slatko bilo: sva 4 prošo sa solidnom četvorkom al zato za kraj maturiro mit funf! Smile</blockquote>

Tup, tup Tup, tup Tup, tup Tup, tup Tup, tup


taj prgomet-seljak-kommentar pokazuje najbolje koliko sva ta skola vrijedi. on zeli pokazati koliko je tu naucio, izmedju ostalog i njemacki, i tvrdi da je maturirao sa funf.
za taj `funf` bi u njemackoj dobio sechs (sest = najgorju ocjenu, kao jedinica kod nas)
(mozda on nema na svojoj tipkovnici njemacko `ü`, ali bi ond morao znati da se `fünf` moze pisati i kao `fuenf`.


prodrogen
kungfutius
kungfutius tagebuch

#11:   Autor: annnavi5 Post Postano: 27.05.2012. 6:43

Molim vas, neka netko tko radi u srednjoj skoli ili neki maturant objasni svima koji pisu gluposti kako izgleda taj ispit. Od kojih je dijelova sastavljen? I neka tu bude objasnjeno kako dio o broju putnika na brodu ili o boji prstena pripada u dio ispita koji se zove RAZUMIJEVANJE PROČITANOGA, a tekst o broju putnika ili boji prstena je priložen u ispitu. Ako sam dobro shvatila...
I također molim ministra prometa i veza da se preispitaju ispiti za vozački ispit koji imaju sva dvosmislena pitanja, a ponegdje i DVA ili ČAK VIŠE točnih odgovora.

#12:   Autor: zaljubljena u Osijek Post Postano: 27.05.2012. 13:35

Bravo profesore Bravo , a posebno za slijedeće:

"Hrvatsko je školstvo uspjelo lobotomizirati učenike i kao mjerilo uspješnosti u učenju nametnuti količinu memoriranoga gradiva i njegovu što vjerniju reprodukciju..."

"Ideal je stvoriti poluobrazovana poslušnika, poltrona, glasača koji nekritčki zaokružuje ponuđeno, učenika koji ne postavlja suvišna pitanja, ljude koji će šutke puštati da ih se pljačka, ispite koje će svi znati riješiti."


Na žalost, još uvijek ima profesora koji bolje ocjene daju "štreberima" i ulizicama nego onima koji misle svojom glavom i razumiju što uče... to se sada na maturi pokazalo

#13:   Autor: zaljubljena u Osijek Post Postano: 27.05.2012. 13:55

Kako su maturanti odgovorili na ovo pitanje?


#14:   Autor: eseker Post Postano: 27.05.2012. 14:12

Ćićo u "Novom listu":

"Gimnazijalci se žale na težinu maturalnih testova. "
Ćićo:Mama, obriši mi guzu!

#15:   Autor: boban_os Post Postano: 27.05.2012. 14:26

Čekajte samo malo, Tane legenda, fenomen, ljudina.. mislim čemu sva ova opravdavanja za čovjeka koji je sastavljao pitanja za maturu i naravno da mu je sada kriv cjeli svijet zato što je zajebo. Pa ljudi preko 10% ispita na maturi ima pitanja sa ne ponuđenim točnim odgovorom ili dvosmislena pitanja (što znači da je samo jedan točan odgovor) a drugi koji je isti nije (nema veze sa vozačkim jer tamo kad zaokružite oba točna je točno ovdje nije slučaj). Znači netko je skupio komisiju profesore pametne školovane ljude da zajebu preko 10% ispita? znači to svi mi plaćamo ta njihova kreveljenja i NEZNANJE. nema što TANE LEGENDO!

#16:   Autor: sticky Post Postano: 27.05.2012. 15:49

Što očekivati od sustava gdje su profesori (učitelji) rutineri bez ikakve relevantne kontrole kvalitete koji pri zapošljavaju moraju ispunjavati samo dva osnovna kriterija - završen fakultet i boga za ujaka.

Odličan uzor učenicima i studentima.

O prepoznavanju talenata da i ne govorimo. O aktualnosti i stvarne uporabne vrijednosti znanja koje prenose bi se moglo također...

Čast iznimkama koje su izuzetno rijetke.

#17:   Autor: Carobnica Post Postano: 28.05.2012. 9:24

Tanocki je super napisao. Ministar je krivo postupio prihvativši kritike, ne zato jer Državnu maturu ne treba učiniti boljom, nego zato jer je ovime dao signal da će prema buci javnosti smanjivati kriterije.

Smanjivanje kriterija = debilizacija društva.

Za svoju djecu želim da idu u škole koje će ih tjerati naprijed i iz njih izvlačiti više i više, a ne praviti od njih debile s bezvrijednim papirima i nula znanja u glavi.

Bravo, profesore, uz vas smo!

#18:   Autor: DonQuijote Post Postano: 28.05.2012. 9:39

Carobnica je napisao/la: ›
Tanocki je super napisao. Ministar je krivo postupio prihvativši kritike, ne zato jer Državnu maturu ne treba učiniti boljom, nego zato jer je ovime dao signal da će prema buci javnosti smanjivati kriterije.

Smanjivanje kriterija = debilizacija društva.

Za svoju djecu želim da idu u škole koje će ih tjerati naprijed i iz njih izvlačiti više i više, a ne praviti od njih debile s bezvrijednim papirima i nula znanja u glavi.

Bravo, profesore, uz vas smo!

slažem se u potpunosti! btw, ministar ovim ishitrenim izjavama po medijima, pogotovo prije službene objave, zabija nož u leđa obrazovanju.

#19:   Autor: markonato Post Postano: 28.05.2012. 11:25

DonQuijote je napisao/la (Pogledaj post): ›
slažem se u potpunosti! btw, ministar ovim ishitrenim izjavama po medijima, pogotovo prije službene objave, zabija nož u leđa obrazovanju.


Ministar bi se trebao pogledati u ogledalo i pljunuti u njega Very Happy

#20:   Autor: boban_os Post Postano: 28.05.2012. 13:43

Carobnica je napisao/la: ›
Tanocki je super napisao. Ministar je krivo postupio prihvativši kritike, ne zato jer Državnu maturu ne treba učiniti boljom, nego zato jer je ovime dao signal da će prema buci javnosti smanjivati kriterije.

Smanjivanje kriterija = debilizacija društva.

Za svoju djecu želim da idu u škole koje će ih tjerati naprijed i iz njih izvlačiti više i više, a ne praviti od njih debile s bezvrijednim papirima i nula znanja u glavi.

Bravo, profesore, uz vas smo!


Tako je, treba ostaviti tih 10 % krivih pitanja, treba podržati one koji su ih smislili a pljuvati one koji to žele ispraviti HAHAHA!! Ja neznam što je s vama svima, ne radi se o težini ispita nego o krivim pitanjima, o ne ponuđenim točnim odgovorima o DEBILIZMU shvaćate? Vi možete biti ljubomorni na generacije koje se bore za sebe ali to je sve. Ako je vas neko zakidao kroz život a vi ste šutili to nije problem ove generacije koja ima pravo isterati pravdu i izbaciti retardirana pitanja.

#21:   Autor: boban_os Post Postano: 28.05.2012. 13:52

i još jedna stvar nadam se da će stvarno biti otkaza nakon ove blamaže od ispita, ljudi koji su uzeli fine novce od države da bi sastavili pogrešno ispit i još se bunili poslije.

#22:   Autor: Redakcija 031 Post Postano: 28.05.2012. 14:27

Državna matura 2012. [hrvatski jezik] - pitanja i odgovori!

#23:   Autor: Defiant Post Postano: 28.05.2012. 15:42

boban_os je napisao/la: ›
Tako je, treba ostaviti tih 10 % krivih pitanja, treba podržati one koji su ih smislili a pljuvati one koji to žele ispraviti HAHAHA!! Ja neznam što je s vama svima, ne radi se o težini ispita nego o krivim pitanjima, o ne ponuđenim točnim odgovorima o DEBILIZMU shvaćate? Vi možete biti ljubomorni na generacije koje se bore za sebe ali to je sve. Ako je vas neko zakidao kroz život a vi ste šutili to nije problem ove generacije koja ima pravo isterati pravdu i izbaciti retardirana pitanja.


A koja su to "kriva pitanja" koja čine 10% ispita?

#24:   Autor: boban_os Post Postano: 28.05.2012. 18:07

Defiant je napisao/la (Pogledaj post): ›
boban_os je napisao/la: ›
Tako je, treba ostaviti tih 10 % krivih pitanja, treba podržati one koji su ih smislili a pljuvati one koji to žele ispraviti HAHAHA!! Ja neznam što je s vama svima, ne radi se o težini ispita nego o krivim pitanjima, o ne ponuđenim točnim odgovorima o DEBILIZMU shvaćate? Vi možete biti ljubomorni na generacije koje se bore za sebe ali to je sve. Ako je vas neko zakidao kroz život a vi ste šutili to nije problem ove generacije koja ima pravo isterati pravdu i izbaciti retardirana pitanja.


A koja su to "kriva pitanja" koja čine 10% ispita?


12 pitanja, zar to nije malo puno? Stručna ekspertiza je pokazala cijeli niz propusta: propusta u općoj uputi, propusta u strukturi ispitne knjižice, propusta u konkretnim zadacima i čak jezičnih ne korektnosti u pitanjima i kako ministar kaže netko će morati dgovarati. Bogu hvala Smile

#25:   Autor: DonQuijote Post Postano: 28.05.2012. 23:32

boban_os je napisao/la: ›
12 pitanja, zar to nije malo puno? Stručna ekspertiza je pokazala cijeli niz propusta: propusta u općoj uputi, propusta u strukturi ispitne knjižice, propusta u konkretnim zadacima i čak jezičnih ne korektnosti u pitanjima i kako ministar kaže netko će morati dgovarati. Bogu hvala Smile

šta ti vrijedi 12 "krivih" pitanja, kad ne znaš ni ostala? Very Happy

#26:   Autor: simo031 Post Postano: 28.05.2012. 23:46

Postajemo nacija, koja kao i Ameri, od idiota prave zvijezde.
Žalosno...

#27:   Autor: boban_os Post Postano: 29.05.2012. 0:50

DonQuijote je napisao/la (Pogledaj post): ›
boban_os je napisao/la: ›
12 pitanja, zar to nije malo puno? Stručna ekspertiza je pokazala cijeli niz propusta: propusta u općoj uputi, propusta u strukturi ispitne knjižice, propusta u konkretnim zadacima i čak jezičnih ne korektnosti u pitanjima i kako ministar kaže netko će morati dgovarati. Bogu hvala Smile

šta ti vrijedi 12 "krivih" pitanja, kad ne znaš ni ostala? Very Happy


Zato ti znaš sve Smile U ostalom ja sam davno maturirao ali suosjećam sa nepravdom Very Happy

#28:   Autor: boban_os Post Postano: 29.05.2012. 0:51

simo031 je napisao/la: ›
Postajemo nacija, koja kao i Ameri, od idiota prave zvijezde.
Žalosno...


Tanockog? Smile

#29:   Autor: mali_ivica Post Postano: 29.05.2012. 1:21

DonQuijote je napisao/la: ›
!nnovation je napisao/la: ›
dajte djeci znanje koje mogu kapitalizirati na trzistu, a podatke o broju putnika na camcu i sl. ostavite onima koji to ZELE znati i od tih informacija zele sutra zivjeti.ako budu mogli.

ne moraju svi znati odgovoriti na sve, taj ispit treba dati i gradaciju znanja.
Tako je. Još nešto, čitao sam malo ta pitanja i lijepo piše za ova teža kako su to pitanja za napredni hrvatski na maturi. Ova za osnovnu razinu sam također čitao i čine mi se iznimno rješiva.
Problem je što se svi đaci neće moći pohvalit rodbini kako su opet dobili odlične rezultate... al u krajnjoj liniji to nije ni cilj mature Very Happy

Glede teksta profesora Tanockog biti ću kratak: FANTASTIČAN JE!

#30:   Autor: markonato Post Postano: 29.05.2012. 1:49

boban_os je napisao/la (Pogledaj post): ›
DonQuijote je napisao/la (Pogledaj post): ›
šta ti vrijedi 12 "krivih" pitanja, kad ne znaš ni ostala? Very Happy


Zato ti znaš sve Smile U ostalom ja sam davno maturirao ali suosjećam sa nepravdom Very Happy

Smiješan si. Suosjećati sa opravdanom nepravdom je u redu, ali ovo je presmiješno. Pogotovo što neka dvojbena pitanja po stručnom timu vrloga nam ministra, uopće nisu dvojbena, a to što netko nije sposoban pročitati tekst i zaključiti što bi mogao biti odgovor nije mu nitko kriv. Da li je netko nekome kriv zato što je:
a) polu pismen
b) polu-pismen
c) polupismen
d) polpismen
ili si je najviše kriv sam, ali lakše se buniti i tražiti krivce u drugima nego priznati samome sebi neke stvari.

#31:   Autor: boban_os Post Postano: 29.05.2012. 3:26

markonato je napisao/la (Pogledaj post): ›
boban_os je napisao/la (Pogledaj post): ›
DonQuijote je napisao/la (Pogledaj post): ›
šta ti vrijedi 12 "krivih" pitanja, kad ne znaš ni ostala? Very Happy


Zato ti znaš sve Smile U ostalom ja sam davno maturirao ali suosjećam sa nepravdom Very Happy

Smiješan si. Suosjećati sa opravdanom nepravdom je u redu, ali ovo je presmiješno. Pogotovo što neka dvojbena pitanja po stručnom timu vrloga nam ministra, uopće nisu dvojbena, a to što netko nije sposoban pročitati tekst i zaključiti što bi mogao biti odgovor nije mu nitko kriv. Da li je netko nekome kriv zato što je:
a) polu pismen
b) polu-pismen
c) polupismen
d) polpismen
ili si je najviše kriv sam, ali lakše se buniti i tražiti krivce u drugima nego priznati samome sebi neke stvari.


Vidim popularno je ovo sad pa ću i ja da se uklopim
Da bih upisao fakultet bitno je znati:
a) staročakavski
b) staroslavenski
c) broj ljudi na plovilu

Pa mislim kakvo to veze znanje ima sa hrvatskim jezikom, pa nije to test logike da brojiš ljude i zaokružuješ,, cirkus. Kakva država takvo obrazovanje. Zato nam mladi i dolaze da fakultete ili poslije na radna mjesta sa super predznanjima, što ih se tlači nebitnim stvarima a sve bitno im promakne. Živili

#32:   Autor: boban_os Post Postano: 29.05.2012. 3:32

mali_ivica je napisao/la: ›
DonQuijote je napisao/la: ›
!nnovation je napisao/la: ›
dajte djeci znanje koje mogu kapitalizirati na trzistu, a podatke o broju putnika na camcu i sl. ostavite onima koji to ZELE znati i od tih informacija zele sutra zivjeti.ako budu mogli.

ne moraju svi znati odgovoriti na sve, taj ispit treba dati i gradaciju znanja.
Tako je. Još nešto, čitao sam malo ta pitanja i lijepo piše za ova teža kako su to pitanja za napredni hrvatski na maturi. Ova za osnovnu razinu sam također čitao i čine mi se iznimno rješiva.
Problem je što se svi đaci neće moći pohvalit rodbini kako su opet dobili odlične rezultate... al u krajnjoj liniji to nije ni cilj mature Very Happy

Glede teksta profesora Tanockog biti ću kratak: FANTASTIČAN JE!


Nije to problem, problem je da ispit ne smije imat ne rješive zadatke i to je to Smile brojanje ljudi na čamcu i prevođenje staročakavskog treba ostaviti nekom drugom, budimo realni. A ljudi koji su plaćeni da slažu pitanja za maturu koja je jako bitna za generacije koje dolaze da nema greški.

#33:   Autor: mali_ivica Post Postano: 30.05.2012. 8:56

boban_os je napisao/la: › Nije to problem, problem je da ispit ne smije imat ne rješive zadatke i to je to Smile brojanje ljudi na čamcu i prevođenje staročakavskog treba ostaviti nekom drugom, budimo realni. A ljudi koji su plaćeni da slažu pitanja za maturu koja je jako bitna za generacije koje dolaze da nema greški.
Za staročakavski ili kako več nebi ulazio u raspravu, ali brojanje ljudi u čamcu je klasična fora koja se uvaljuje učenicima samo da bi se vidjelo jesu li pročitali knjigu. Sad je možda bio čamac u pitanju, prije je bilo nešto drugo...

#34:   Autor: markonato Post Postano: 30.05.2012. 14:06

I što onda reći poslije svega?

http://www.vecernji.hr/vijesti/sporna-pitanja-hrvatskog-jezika-vecina-ucenika-rijesila-tocno-clanak-415419

Toliko o ministru i njegovoj stručnoj komisiji.

#35:   Autor: josephine01 Post Postano: 31.05.2012. 8:31

markonato je napisao/la (Pogledaj post): › I što onda reći poslije svega?

http://www.vecernji.hr/vijesti/sporna-pitanja-hrvatskog-jezika-vecina-ucenika-rijesila-tocno-clanak-415419

Toliko o ministru i njegovoj stručnoj komisiji.


Možda to govori više o očenicima - samo da je bunit se.

#36:   Autor: markonato Post Postano: 31.05.2012. 11:06

josephine01 je napisao/la (Pogledaj post): ›
markonato je napisao/la (Pogledaj post): › I što onda reći poslije svega?

http://www.vecernji.hr/vijesti/sporna-pitanja-hrvatskog-jezika-vecina-ucenika-rijesila-tocno-clanak-415419

Toliko o ministru i njegovoj stručnoj komisiji.


Možda to govori više o očenicima - samo da je bunit se.


Ma govori o svemu skupa i sve skupa je jako žalosno...

#37:   Autor: Korina Post Postano: 31.05.2012. 15:46

Hrvatski jezik je nešto po čemu smo posebni u svijetu.
Fizika, kemija, biologija itd. su iste svuda u svijetu, ali jezik je nešto što je autohtono samo nama.
Naravno da ga treba znati baš svatko tko u Hrvatskoj završava srednju školu! Jezikom se služimo svaki dan, nismo životinje koje se glasaju i gestikuliraju. Tako da i onom strojaru/električaru/frizerki isto kao i liječniku/profesoru/pravniku treba hrvatski jezik, apsolutno je svejedno je li netko pohađao strukovnu školu ili gimnaziju, svoj jezik moraš znati.
Na kraju krajeva to je stvar opće kulture, što bolje znati jezik države u kojoj živiš i čijim se stanovnikom smatraš. To je ujedno i poštovanje prema toj državi za koju su mnogi ginuli, a ginuli su upravo zato da bi u školama mogli učiti hrvatski jezik, a ne srpsko-hrvatski.
I naravno da ne moraju svi sve znati, tome i služi državna matura da se napravi gradacija i da se odijele izvrsni od osrednjih odnosno marljivi od lijenčina.

#38:   Autor: water Post Postano: 31.05.2012. 18:37

prošle je godine dvoje profesora s filozofskog i učiteljskog faxa u zagrebu provelo testiranje na uzorku oko 350 studenata o poznavanju gramatike i pravopisa. bili su to studenti filozofskog, pravnog, učiteljskog i katoličko-bogoslovnog fakulteta. samo je jedan student najbolje riješio test (iako je i on imao nekoliko grešaka). najčešće greške odnosile su se na najosnovnije stvari: pisanje velikog/malog slova, ije/je, č/ć.
zaključilo se kako neki nisu zaslužili završiti ni srednju školu.

stoga ni ne čudi što se podigla tolika frka oko ispita iz hrvatskog jezika. svaka nova generacija je korak dalje u nepismenost.

tamna strana je napisao/la (Pogledaj post): › za sve je kriv fejsbuk


koliko god je ovaj komentar banaliziran, zapravo je vrlo točan.
nekada davno kada nismo imali internet, do informacija smo dolazili čitajući knjige...

#39:   Autor: anakonda Post Postano: 01.06.2012. 8:20

...najlakše je kukati i izvlačiti se na gluposti....ja sam među zadnjim "Šuvarovim" generacijama školovanja - tada je bilo jednako teško, ali barem smo izlazili pismeni van....
...nema mi gorega nego vidjeti nekog friškog dr.mr.sc.oec.bacc/whatever kako ne zna osnove pravopisa i gramatike - džaba mu sve diplome i titule kad je nepismen.....

#40:   Autor: lega imaš kunu Post Postano: 01.06.2012. 11:46

je, je i ja sam Šuvarovac i ma kako god to razdoblje bilo prozivano, moja generacija je dobila poprilično obrazovanja...sjećam se susreta mog razreda sa Amerima - isto otprilike naših godina - na maturalnoj...Ameri su totalno przujali...npr mi smo znali nabrojati gotovo sve njihove savezne države, dok oni sami nisu znali ni polovinu...koma...

Nadalje, po meni, tipičan primjer da ne kažem debilizma je OŠ Vijenac.....
Osijek031.com » Kolumne, komentari & osvrti » Komentar: Davor Tanocki 'Ideal je stvoriti poluobrazovana poslušnika, poltrona, glasača koji nekritički zaokružuje ponuđeno, učenika koji ne postavlja suvišna pitanja, ljude koji će šutke puštati da ih se pljačka, ispite koje će svi znati riješiti.'


Generated using printer-friendly.
Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

:: Powered by Osijek031.com © 2004-2012. ::