#12: Autor: W.M. Felt,
Postano: 03.03.2008. 15:23
Anton je napisao/la: ›
Životom u prošlosti odišu samo neupućenoj osobi, bez uvrede.
Ne znam tko je rekao da je, no kako god, Osijek je regionalno sjedište Slavonije i najveći grad u Slavoniji, kao i 4 po veličini u Hrvatskoj.
Ovdje se praviš grbav.Namjerno ili nenamjerno, ne znam.Kako to da u cijeloj ovoj priči nisi spomenuo metro koji oba gore navedena grada imaju?
Nema to veze sa osamdesetima.Imaš totalno krivi pristup stvarima.Pogledaj malo kako je vani organiziran prigradski i gradski promet, te kome se daje prednost.Isto tako samo da te podsjetim koliko dođe litra benzina eurosuper 95 danas, 8.30 kn.
A bome ni dizel nije puno jeftiniji.
Točno je da nije ulagala u pruge, što možemo zahvaliti cestovnom lobiju.No ići u krajnost i govoriti da su vlakovi katastrofalni, prastari, odvratno bučni i užasno spori je u najmanju ruku neumjesno, da ne kažem groteskno.
Što se cijene tiče reci mi, je li znaš kolika je cijena npr.za autobus na relaciji Vinkovci - Osijek, a koliko za vlak?
Istina, industrije nema više kao nekada, no, jesi čuo za pojam - tranzitni promet?
Odakle ti podatak da je željeznička pruga skuplja od autoceste i reci mi molim te znaš li možda propusnu moć četverotračne autoceste u usporedbi sa dvokolosiječnom prugom?
Pruga Zagreb - Rijeka je utopijski projekt o kojem se piše dugi niz godina, i teško da će biti nešto od toga.
Dakako, 10-15 minuta kažeš?
Reci mi jesi se ikada u "špici" vozio iz Osijeka u Čepin npr. i koliko ti je trebalo?
Ovaj mi je dio isto zanimljiv.Dovesti ćeš se do kolodvora izvan grada...Eh, a mene zanima čime ćeš doći do centra grada?Autobusima?Pa da idemo još dodatno zagušiti promet.Tramvajem?Pa da idemo graditi tramvaj tamo gdje nije potreban.Autom?Čitaj pod "Autobusi".
I sve to, unatoč tome što već postoji pruga na kojoj se samo treba uspostaviti prigradski promet, uz malo dobre volje i pameti.
|
Ok, imaš argumente, ali opet ćemo se vratiti na isto. Najprije, kad sam spominjao velike gradove (London, Munchen) to sam napravio samo zato da ukažem na činjenicu da ni tamo pruga ne sječe grad. Usporedbe s takvim gradovima su smiješne. Njihove potrebe su jedno milijun puta veće od naših. To što je Osijek glavni grad Slavonije ne znači ništa, jer bio glavni grad ili ne, ima 100000 stanovnika.
Kako je to vani organiziran gradski i prigradski promet u gradu od 100000 ljudi? Problem su prometne gužve, a one nastaju iz dva temeljna razloga - imamo samo dvije ceste istok-zapad, i rampe se spuštaju 90 puta dnevno na najvažnijim mjestima. Izmještanjem pruge, barem dijela od kolodvora prema Sijenjaku, rješavaju se oba problema. Cijena benzina? Teško da će netko zbog skupog benzina ostaviti auto, sjesti na vlak, doći do kolodvora i onda ići tramvajem na, recimo, Jug 2, ili Retfalu. Zar ne bi bilj riješenje bilo da se na mjestu željezničke pruge sagradi tramvajska, koja bi povezala grad novom linijom?
Vlakovi su prastari, užasno spori i sve što sam već rekao. To je nepobitna činjenica. Uzmi samo najnoviju tehnologiju HŽ-a, "nagibne" vakove. Koji je glupan uopće kupio nagibne vlakove da voze na pruzi na kojoj se niti jednom ne nagnu, ne znam. Također, ako su kupljeni za pruge preko Like i Gorskog kotara, zar nije prvo trebalo napraviti nove pruge, a ne nove vlakove koji mogu voziti 150 staviti na prugu gdje je maksimum 60 da ne izleti. Mene 3,5 sata Osijek-Zagreb ne zadovoljava, a pogotovo me ne zadovoljava polazak u 5,25 iako drugi vlak ka istom odredištu polazi već 5 minuta poslije. Uskoro će se autom moći doći iz Osijeka u Zagreb za 1,5 h do 2 h, a onda i imaš auto, ne moraš se voziti tramvajem (koji su svugdje također očajni).
I sam kažeš da je nova pruga Zg-Ri utopija, ali je nužna, jer je sadašnju prugu sagradila Marija Terezija. Luka Rijeka ne može opstati bez te pruge, a koštat će, po prvim najavama, skoro kao i autocesta Zg-St.
I na kraju, špica gužve u Osijeku događa se zato što je debeli Đapić pokrenuo rekonstrukciju Reisnerove bez novaca, pa je 6 mjeseci ta cesta bila zatvorena. Vezano za Čepin, uskoro kreće gradnja još dvije trake na južnoj zaobilaznici, prema tome, Čepinčani će imati dva dobra pravca do Osijeka, i više niti ne treba.
Mislim da krivo razmišljaš kad kažeš da će se graditi tramvaj tamo gdje nije potreban. Tramvaj biram prije vlaka ili autobusa, jer vozi na struju, i teško da je nepotreban, može biti samo nerentabilan, ali najviše zato što mrežanije razgranata.
No, evo, drago mi je da i netko iz HŽ-a reagira, jer je nužno čuti sve argumente.
|