Osijek031.com :: Osijek031.com - Osijek 031 online - novosti - vijesti - najave - forum - portal - osjecki

Osijek031.com » Auto-moto, bicikli » Tramvaj nema prednost na kružnom toku

#1:  Tramvaj nema prednost na kružnom toku Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 18:23

Da izbjegnemo raspravu bez argumenata i priče kao "Tramvaj je zakon na cesti" i "Tramvaj uvijek ima prednost", molio bih da mi netko kaže po kojem članku iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama tramvaj ima prednost kada se sa sporedne ceste uključuje na glavnu ili siječe glavnu cestu kao što je to slučaj kada se uključuje sa Županijske koja je sporedna na kružni tok.
Ne pričamo o solidarnosti da li bi bilo lijepo propustiti tramvaj, nego po kojem članku tramvaj ima prednost.
Svi smo vjerojatno vidjeli kada semafori ne rade, da na križanju Županijske i Gundulićeve tramvajci uredno propuštaju sve koji se kreću po Gundulićevoj koja je glavna kad semafori ne rade, kao što propuštaju sve na Kapucinskoj koja je glavna kad se uključuju iz Radićeve a semafori ne rade.
Hvala

#2:   Autor: PEGY Post Postano: 23.11.2010. 19:02

ako se dobro sjećam, kada sam išla u autoškolu učila sam da vozila na tračnicama imaju prednost ako nije drugačije označeno.

#3:   Autor: Sir William Post Postano: 23.11.2010. 19:06

šta je, jel te pokupio? Very Happy

#4:  Re: Tramvaj nema prednost na kružnom toku Autor: simo031 Post Postano: 23.11.2010. 19:11

ZAKON
O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA


7. PROPUŠTANJE VOZILA I PREDNOST PROLASKA

Članak 57.

(1) Na raskrižju cesta iste važnosti ili u susretu s drugim vozilom vozač je dužan propustiti vozilo koje nailazi s njegove desne strane.

(2) Vozač vozila koji skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svojeg kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

(3) Iznimno, od odredaba stavka 1. i 2. ovoga članka, na raskrižju ili pri susretu s vozilom koje se kreće po tračnicama vozač je dužan propustiti takvo vozilo bez obzira s koje strane dolazi, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

...


Zadnja promjena: simo031; 23.11.2010. 19:11; ukupno mijenjano 1 put.

#5:  Re: Tramvaj nema prednost na kružnom toku Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 19:11

Smile nije me pokupio, ali često ih jedva izbjegnem koliko izlijeću na kružni. Većina vozača automobila misli da tramvaj ima uvijek prednost, čak i kad se uključuje sa sporedne ceste. Čak i vozači tramvaja očito ne čitaju zakon.

I ja ih pustim iz solidarnosti da ne čekaju, ali po zakonu nemaju prednost prolaska.

Ja tvrdim da nema prednost, i da ne bi raspravljali u stilu: "čini mi se da sam negdje čuo", molim za članak iz zakona po kojem imaju prednost kad se uključuju sa sporedne ceste na glavnu.

Tog članka nema, pa bi volio da to vozači saznaju ovdje kad već nisu učili za ispit. Smile

#6:  Re: Tramvaj nema prednost na kružnom toku Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 19:16

simo031 je napisao/la (Pogledaj post): › ZAKON
O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA


7. PROPUŠTANJE VOZILA I PREDNOST PROLASKA

Članak 57.

(1) Na raskrižju cesta iste važnosti ili u susretu s drugim vozilom vozač je dužan propustiti vozilo koje nailazi s njegove desne strane.

(2) Vozač vozila koji skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svojeg kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

(3) Iznimno, od odredaba stavka 1. i 2. ovoga članka, na raskrižju ili pri susretu s vozilom koje se kreće po tračnicama vozač je dužan propustiti takvo vozilo bez obzira s koje strane dolazi, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

...


Taj članak sam čekao:
U stavci 1 piše o cestama iste važnosti, gdje vozač mora poštivati pravilo desne strane.
U stavci 2 piše da vozač koji skreće lijevo mora propustiti onoga iz suprotnog smijera.
A stavka 3 kaže da su tramvaji izuzeti iz stavki 1 i 2..

Ulazak sa sporedne na glavnu cestu je regulirano stavcima iza stavke 3, koje si namjerno ispustio, a za njih tramvaj nije iznimka:

Članak 57.


(4) Vozač koji ulazi vozilom na cestu koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska dužan je propustiti sva vozila koja se kreću tom cestom.

(5) Vozač je dužan propustiti sva vozila koja se kreću cestom na koju ulazi i kad ta cesta nije prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska, ako vozilom ulazi sa ceste bez suvremenoga kolničkog zastora na cestu sa suvremenim kolničkim zastorom.

(6) Vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru.

(7) Novčanom kaznom u iznosu od najmanje 1.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a vozaču motornog vozila izreći će se i dva negativna boda.

( 8 ) Za prekršaje iz ovoga članka vozaču motornog vozila će se izreći i zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju do tri mjeseca.

#7:   Autor: PEGY Post Postano: 23.11.2010. 19:24

ajmo pitat čaletu, on svaki dan na radio osijeku priča o prometu

#8:   Autor: simo031 Post Postano: 23.11.2010. 19:26

osijek24 je napisao/la: ›
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): › ZAKON
O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA


7. PROPUŠTANJE VOZILA I PREDNOST PROLASKA

Članak 57.

(1) Na raskrižju cesta iste važnosti ili u susretu s drugim vozilom vozač je dužan propustiti vozilo koje nailazi s njegove desne strane.

(2) Vozač vozila koji skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svojeg kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

(3) Iznimno, od odredaba stavka 1. i 2. ovoga članka, na raskrižju ili pri susretu s vozilom koje se kreće po tračnicama vozač je dužan propustiti takvo vozilo bez obzira s koje strane dolazi, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

...


Taj članak sam čekao:
U stavci 1 piše o cestama iste važnosti, gdje vozač mora poštivati pravilo desne strane.
U stavci 2 piše da na cestana iste važnosti, vozač koji skreće lijevo mora propustiti onoga iz suprotnog smijera.
A stavka 3 kaže da su tramvaji izuzeti iz stavki 1 i 2..

Ulazak sa sporedne na glavnu cestu je regulirano stavcima iza stavke 3, koje si namjerno ispustio, a za njih tramvaj nije iznimka:

Članak 57.


(4) Vozač koji ulazi vozilom na cestu koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska dužan je propustiti sva vozila koja se kreću tom cestom.

(5) Vozač je dužan propustiti sva vozila koja se kreću cestom na koju ulazi i kad ta cesta nije prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska, ako vozilom ulazi sa ceste bez suvremenoga kolničkog zastora na cestu sa suvremenim kolničkim zastorom.

(6) Vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru.

(7) Novčanom kaznom u iznosu od najmanje 1.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama ovoga članka, a vozaču motornog vozila izreći će se i dva negativna boda.

( 8 ) Za prekršaje iz ovoga članka vozaču motornog vozila će se izreći i zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju do tri mjeseca.



Vozač motornog vozila ili vozač šinskog vozila, kako piše lijepo molim? Priki, tumači ti u svojoj glavi zakon kako želiš, no ja ti svakako savjetujem da ne izlećeš pred tramvaj. Very Happy

#9:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 19:34

simo031 je napisao/la (Pogledaj post): ›
Vozač motornog vozila ili vozač šinskog vozila, kako piše lijepo molim? Priki, tumači ti u svojoj glavi zakon kako želiš, no ja ti svakako savjetujem da ne izlećeš pred tramvaj. Very Happy


U svim stavkama piše vozač, samo u stavci 3 piše da se tramvaj izuzima iz stavki 1 i 2 koje govore o cestama iste važnosti. Zakon je jasan.

Stavka 4 se odnosi i na tramvaj, tramvaj nema prednost kada se uključuje sa sporedne ceste na glavnu.

Naravno da ne treba izljetati pred tramvaj, ali ne zato što je u pravu, nego zato što je jači, i to zloupotrebljava.

#10:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 19:39

PEGY je napisao/la (Pogledaj post): › ajmo pitat čaletu, on svaki dan na radio osijeku priča o prometu


Koja stavka zakona nije jasna? Smile

#11:   Autor: dino_bno Post Postano: 23.11.2010. 19:42

osijek24 je napisao/la (Pogledaj post): ›
PEGY je napisao/la (Pogledaj post): › ajmo pitat čaletu, on svaki dan na radio osijeku priča o prometu


Koja stavka zakona nije jasna? Smile


sta si tolko siguran u sebe? vise vjerujem siminoj izjavi neg tvojoj, a najtocnije nam moze reci neko iz mup-a ko sto pegy predlaze

#12:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 19:51

dino_bno je napisao/la (Pogledaj post): ›
osijek24 je napisao/la (Pogledaj post): ›
PEGY je napisao/la (Pogledaj post): › ajmo pitat čaletu, on svaki dan na radio osijeku priča o prometu


Koja stavka zakona nije jasna? Smile


sta si tolko siguran u sebe? vise vjerujem siminoj izjavi neg tvojoj, a najtocnije nam moze reci neko iz mup-a ko sto pegy predlaze


Jesi pročitao članak57? Tu je gore, ne moraš tražiti.
Ne moraš vjerovati ničijoj izjavi, sve jasno piše. Tebi baš treba neki vođa kojem ćeš sve vjerovati bez da provjeriš?

Ajmo pitat Čaletu, ja sam za. Volio bi čuti njegovo mišljenje. Smile

Pogledaj kada ne budu radili semafori na križanju Kapucinske i Radićeve, i na križanju Županijske i Gundulićeve. Tramvaji tamo stanu i lijepo propuste one koji idu glavnom cestom (a to su Gundulićeva i Kapucinska u ovim slučajevima).

#13:   Autor: simo031 Post Postano: 23.11.2010. 20:07

osijek24 je napisao/la: ›
dino_bno je napisao/la (Pogledaj post): ›
osijek24 je napisao/la (Pogledaj post): ›
PEGY je napisao/la (Pogledaj post): › ajmo pitat čaletu, on svaki dan na radio osijeku priča o prometu


Koja stavka zakona nije jasna? Smile


sta si tolko siguran u sebe? vise vjerujem siminoj izjavi neg tvojoj, a najtocnije nam moze reci neko iz mup-a ko sto pegy predlaze


Jesi pročitao članak57? Tu je gore, ne moraš tražiti.
Ne moraš vjerovati ničijoj izjavi, sve jasno piše. Tebi baš treba neki vođa kojem ćeš sve vjerovati bez da provjeriš?

Ajmo pitat Čaletu, ja sam za. Volio bi čuti njegovo mišljenje. Smile

Pogledaj kada ne budu radili semafori na križanju Kapucinske i Radićeve, i na križanju Županijske i Gundulićeve. Tramvaji tamo stanu i lijepo propuste one koji idu glavnom cestom (a to su Gundulićeva i Kapucinska u ovim slučajevima).


Nisam pravni prometni stručnjak, ali iza sebe imam više od 20 godinica iskustva vezana za promet baš šinskih vozila. Ne sjećam se da je vozač tramvaja ikad bio proglašen krivim, osim ako je postupio suprotno od onog što mu je nalagao prometni znak. Tamo gdje nema znaka koji se odnosi na šinsko vozilo (ili i na šinsko vozilo) šinsko vozilo ima prednost, a ti ako ne vjeruješ sjedi lijepo u auto pa isprobaj. Predlažem da se „namjestiš“ pod „Genšera“ (GT6) on će te samo odbacit pod uslovom da ima gdje, a i „ljepši je zvuk“ (metal o metal).

Sretno! Very Happy

#14:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 20:11

simo031 je napisao/la (Pogledaj post): › Nisam pravni prometni stručnjak, ali iza sebe imam više od 20 godinica iskustva vezana za promet baš šinskih vozila. Ne sjećam se da je vozač tramvaja ikad bio proglašen krivim, osim ako je postupio suprotno od onog što mu je nalagao prometni znak. Tamo gdje nema znaka koji se odnosi na šinsko vozilo (ili i na šinsko vozilo) šinsko vozilo ima prednost, a ti ako ne vjeruješ sjedi lijepo u auto pa isprobaj. Predlažem da se „namjestiš“ pod „Genšera“ (GT6) on će te samo odbacit pod uslovom da ima gdje, a i „ljepši je zvuk“ (metal o metal).

Sretno! Very Happy


Volio bih još osim osobnog subjektivnog mišljenja čuti po kojem zakonu je tramvaj izuzet iz ovoga:

Članak 57.

(4) Vozač koji ulazi vozilom na cestu koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska dužan je propustiti sva vozila koja se kreću tom cestom.

Ako se članak 57 uopće ne odnosi na tramvaje, zašto je stavkom 3 izuzet iz stavki 1 i 2, koje se odnose na ceste iste važnosti? Zašto nigdje nije izuzet iz stavke 4?

I zašto na Županijskoj tramvaj propušta vozače iz Gundulićeve kad ne rade semafori, a to je identičan slučaj kao na kružnom toku?

#15:   Autor: simo031 Post Postano: 23.11.2010. 20:16

osijek24 je napisao/la: ›
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): › Nisam pravni prometni stručnjak, ali iza sebe imam više od 20 godinica iskustva vezana za promet baš šinskih vozila. Ne sjećam se da je vozač tramvaja ikad bio proglašen krivim, osim ako je postupio suprotno od onog što mu je nalagao prometni znak. Tamo gdje nema znaka koji se odnosi na šinsko vozilo (ili i na šinsko vozilo) šinsko vozilo ima prednost, a ti ako ne vjeruješ sjedi lijepo u auto pa isprobaj. Predlažem da se „namjestiš“ pod „Genšera“ (GT6) on će te samo odbacit pod uslovom da ima gdje, a i „ljepši je zvuk“ (metal o metal).

Sretno! Very Happy


Volio bih još osim osobnog subjektivnog mišnjenja čuti po kojem zakonu je tramvaj izuzet iz ovoga:

Članak 57.

(4) Vozač koji ulazi vozilom na cestu koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska dužan je propustiti sva vozila koja se kreću tom cestom.

Ako se članak 57 uopće ne odnosi na tramvaje, zašto je stavkom 3 izuzet iz stavki 1 i 2, koje se odnose na ceste iste važnosti? Zašto nigdje nije izuzet iz stavke 4?

I zašto na Županijskoj tramvaj propušta vozače iz Gundulićeve kad ne rade semafori, a to je identičan slučaj kao na kružnom toku?


Priki ti si u pravu. Želim ti ugodnu vožnju.
Vodi računa samo da je sve prolazno. Osim posljedica.

#16:   Autor: tamna strana Post Postano: 23.11.2010. 21:13

u slucaju osjeckog kružnog toka ne može se primjeniti zakon po kojemu bi tramvaj morao cekati da se ukljuci u kružni tok....jer se ovdje radi o jedinstvenom slucaju da tramvaj presjeca kružni tok...odnosno...ne prati kružni tok....
e sad ...prvotno je bilo zamišljeno..upravo zbog tog slucaja presjecanja...da upotrebom semafora se da prednost tramvaju dok prođe kružni tok....no ocito iz nekog razloga to nikad nije do kraja napravljeno...pa da se postavi ta signalizacija....iako iz smjera županijeske postoje semafori prije kružnog toka upravo za tramvaj....

no po meni i nije toliki problem samog ulaska tramvaja u kružni tok...jer ipak da bi tramvaj ušao u kružni tok...vec ga propuštaju vozila koja se iz županijeske ulice ukljucuju u kružni tok...
...veci je problem ona druga strana gdje tramvaj iz sredine kružnog toka izlazi opet van...u smjeru vinkovacke ulice....jer uni koji ulaze iz smjera cepinske...odjednom ispred sebe imaju tramvaj...
iskusnim vozacima...nece biti problem predviditi takvu situaciji...no mlađima to zna prestavljati jako veliki problem

dakle zakljucak....
za one bahate vozace koji su željni dokazivanja i kurcenja po cesti i pokazivanja kako su oni nadasve u pravu...
slobodno neka opizde tramvaj saki put kad im se nađe u kružnom toku
ili još bolje...neka ih tramvaj raspizdi tako da odleti do interspara...
pa da im lijepo na nagrobnom spomeniku piše....imao je prednost

#17:   Autor: fatalni_cevap Post Postano: 23.11.2010. 21:25

ja sam na ljeto polago jest da je bosanski zakon al sve je isto samo nisu tracnice nego sine Very Happy
i nema tramvaj prednost u ovom slucaju. ali davno su polagali vozacki ti gppovi soferi, tako da nekad znaju i svirat kao "ja vozim tramvaj pa imam prednost" i oce da se maknes hah

#18:   Autor: fear of the dark Post Postano: 23.11.2010. 21:37

A koliki nemaju prednost u prometu pa ne j... živu silu...što je sad tu sporno.....tramvaj ili idiot za volanom...ista stvar....
milijun situacija gdje netko nije u pravu...
i što se tu može
na cesti treba otvoriti desetore oči širom....

#19:   Autor: tamna strana Post Postano: 23.11.2010. 21:37

no koliko se sjecam u samom kružnom toku postoji prometni znak koji upozorava vozace na nailazak tramvaja
odnosno ovakav znak



a u tom slucaju se primjenjuje ovo pravilo
Pravilo desne strane ne primjenjuje se u situacijama kada na raskrižju dolazi vozilo na tračnicama, npr. tramvaj. Vozač vozila na tračnicama ima prednost prilikom prolaska kroz raskrižje bez obzira s koje strane dolazi.

#20:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 21:42

tamna strana je napisao/la (Pogledaj post): › no koliko se sjecam u samom kružnom toku postoji prometni znak koji upozorava vozace na nailazak tramvaja
odnosno ovakav znak



a u tom slucaju se primjenjuje ovo pravilo
Pravilo desne strane ne primjenjuje se u situacijama kada na raskrižju dolazi vozilo na tračnicama, npr. tramvaj. Vozač vozila na tračnicama ima prednost prilikom prolaska kroz raskrižje bez obzira s koje strane dolazi.


Naravno, ali pravilo desne strane se primjenjuje samo na cestama iste važnosti. To su stavke 1 i 2 članka 57. Tramvaj je izuzet samo iz stavke 1 i 2, on ima prednost na križanju cesta iste važnosti bez obzira jel ti dolazi s desne strane.
Dobar primjer je skretanje tramvaja lijevo iz Radićeve u Kapucinsku, tu tramvaj ima prednost u odnosu na one koji dolaze iz smjera kina Uranija iako skreće lijevo i siječe im put (stavka 2), ali ne i u odnosu na one koji voze po Kapucinskoj (stavka 4), i ove iz Kapucinske tramvaj uredno čeka i pušta kad ne rade semafori.

Stavka 4 je za ulazak sa sporedne na glavnu, tu tramvaj nije iznimka i nema prednost.

Evo još jedna dopuna za ona koji misle da se članak 57 (stavka 4) ne odnosi na tramvaje:

Članak 111.

Odredbe članka 34. – 110. ovoga Zakona na odgovarajući se način primjenjuju i na promet tramvaja i drugih vozila koja se na cesti kreću po tračnicama, osim ako to ne isključuju konstrukcijska svojstva tih vozila.


Zadnja promjena: osijek24; 23.11.2010. 21:51; ukupno mijenjano 1 put.

#21:   Autor: tamna strana Post Postano: 23.11.2010. 21:50

@osijek24
ajd vidi ovako
to što ti uporno trubiš o tim stavkam je sasvim o...i to je tako
al ovdje se radi o tome...da ti kao vozac koji se nalaziš u kružnom toku...naravno da imaš prednost u odnosu na sva vozila koje se žele ukljuciti u kružni tok
ali...pazi sad ovo ....postavljanjem ovog znaka nailaska na tramvajsku prugu....pravo prvenstva se tebi automatski iskljucuje...jer tramvaj ima prednost....znaci tvoja prednost se ukida dolaskom do ovog znaka.......

#22:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 21:55

tamna strana je napisao/la (Pogledaj post): › @osijek24
ajd vidi ovako
to što ti uporno trubiš o tim stavkam je sasvim o...i to je tako
al ovdje se radi o tome...da ti kao vozac koji se nalaziš u kružnom toku...naravno da imaš prednost u odnosu na sva vozila koje se žele ukljuciti u kružni tok
ali...pazi sad ovo ....postavljanjem ovog znaka nailaska na tramvajsku prugu....pravo prvenstva se tebi automatski iskljucuje...jer tramvaj ima prednost....znaci tvoja prednost se ukida dolaskom do ovog znaka.......


Odakle ti to da ti se prednost automatski isključuje? Gdje to piše?
Jel onda on smije i kroz crveno proći i uletiti u raskrižje ako je taj znak postavljen, ako taj znak po tvom znači da ti je tvoja prednost automatski ukinuta?
Nigdje u zakonu to ne piše, članak 4 nema iznimku.
Ili pokaži članak gdje piše drugačije.

#23:   Autor: MissTake Post Postano: 23.11.2010. 22:01

tramvaj ima prednost... sveto pravilo... teško je malo izmicati vozačima kad si ograničen na tračnice...

#24:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 22:02

Inače, vezano za znak: to je znak A42 TRAMVAJSKA PRUGA

Označuje blizinu mjesta gdje cesta prelazi preko tramvajske pruge.

I ništa više od toga.

#25:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 22:05

MissTake je napisao/la (Pogledaj post): › tramvaj ima prednost... sveto pravilo...


Smile tako je, ako dogme učiš iz neke druge knjige, ali po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, tramvaj nema uvijek prednost...

#26:  Re: Tramvaj nema prednost na kružnom toku Autor: simo031 Post Postano: 23.11.2010. 22:08

Sjetih se onog vica koji je svoj epilog dobio na nadgrobnoj ploči na nekom groblju.
Text na nadgrobnoj ploči je glasio otprilike ovako: "Ovdje počiva Mujo , koji je imo prednost"

#27:   Autor: tamna strana Post Postano: 23.11.2010. 22:08

ajd krenimo rednom
prvo pronađi redosljed važnosti prometne signalizacije...i što iskljucuje jedno drugo
dakle ako se sjecaš iz auto škole....

prvi po važnosti je policajac u raskrižju...što znaci
da bez obzira što svjetlilo na semaforu ili kakav znak bio...policajac odeđuje tko i kada ima prednost....

drugi po važnosti...je semafor...znaci iako tebi stoji znak stop...ako ti je na semaforu...zeleno...ti prolaziš kroz raskrižje...

i na kraju po važnosti ...dolazi prometni znak

e sad ako si što od ovog skužio vjerujem da ce ti biti puno jasnije

uostalom.....kao što sam u prvom svom komentaru rekao...
sretno ti bilo u isprobavanju prednosti s tramvajem....

#28:   Autor: tamna strana Post Postano: 23.11.2010. 22:11

osijek24 je napisao/la: ›
Inače, vezano za znak: to je znak A42 TRAMVAJSKA PRUGA

Označuje blizinu mjesta gdje cesta prelazi preko tramvajske pruge.

I ništa više od toga.


vjeruj mi da ovaj znak pametnom vozacu jako puno znaci...jer je taj znak upozorenja...a ne obavijesti....
no ocito da si ti zabrijao svoj nekakav film...pa pokušaj to riješiti prvo sam sa sobom..a onda davi ostale....

#29:   Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 22:18

tamna strana je napisao/la (Pogledaj post): ›
osijek24 je napisao/la: ›
Inače, vezano za znak: to je znak A42 TRAMVAJSKA PRUGA

Označuje blizinu mjesta gdje cesta prelazi preko tramvajske pruge.

I ništa više od toga.


vjeruj mi da ovaj znak pametnom vozacu jako puno znaci...jer je taj znak upozorenja...a ne obavijesti....
no ocito da si ti zabrijao svoj nekakav film...pa pokušaj to riješiti prvo sam sa sobom..a onda davi ostale....


Tako je, taj znak znači puno, upozorava da iza znaka, preko ceste prelazi pruga. A na što upozorava trokut na ulasku u kružni tok? Da vozač tramvaja nailazi sa sporedne ceste na glavnu, i da mora propustiti sve koji se kreću glavnom cestom. Bez iznimke.
To pametnom vozaču isto puno znači...

A po tvom znak koji označuje blizinu mjesta gdje cesta prelazi preko tramvajske pruge, poništava znak za nailazak na cesti s prednosti prolaska. Jako zanimljivo.


Zadnja promjena: osijek24; 23.11.2010. 22:29; ukupno mijenjano 2 put/a.

#30:  Re: Tramvaj nema prednost na kružnom toku Autor: osijek24 Post Postano: 23.11.2010. 22:20

simo031 je napisao/la (Pogledaj post): › Sjetih se onog vica koji je svoj epilog dobio na nadgrobnoj ploči na nekom groblju.
Text na nadgrobnoj ploči je glasio otprilike ovako: "Ovdje počiva Mujo , koji je imo prednost"


I ja se toga često sjetim Smile

#31:   Autor: bazooka_joe Post Postano: 23.11.2010. 23:25

tamna strana je napisao/la: ›
u slucaju osjeckog kružnog toka ne može se primjeniti zakon po kojemu bi tramvaj morao cekati da se ukljuci u kružni tok....jer se ovdje radi o jedinstvenom slucaju da tramvaj presjeca kružni tok...odnosno...ne prati kružni tok....


Ne slažem se da je jedinstveni slučaj.
Zagreb - Avenija Dubrovnik/Sarajevska cesta: http://bit.ly/e9BAGN

Ali slažem se da šinsko vozilo ima prednost, iako, i u osječkom i u zagrebačkom slučaju dolazi paralelno sa ulicom/cestom.
Mislim da se ovdje zanemaruje jedna jednostavna činjenica: tramvaj ne vozi cestom! Wink

#32:   Autor: pavijan Post Postano: 23.11.2010. 23:35

simo031 je napisao/la: ›
osijek24 je napisao/la: ›
dino_bno je napisao/la (Pogledaj post): ›
osijek24 je napisao/la (Pogledaj post): ›
PEGY je napisao/la (Pogledaj post): › ajmo pitat čaletu, on svaki dan na radio osijeku priča o prometu


Koja stavka zakona nije jasna? Smile


sta si tolko siguran u sebe? vise vjerujem siminoj izjavi neg tvojoj, a najtocnije nam moze reci neko iz mup-a ko sto pegy predlaze


Jesi pročitao članak57? Tu je gore, ne moraš tražiti.
Ne moraš vjerovati ničijoj izjavi, sve jasno piše. Tebi baš treba neki vođa kojem ćeš sve vjerovati bez da provjeriš?

Ajmo pitat Čaletu, ja sam za. Volio bi čuti njegovo mišljenje. Smile

Pogledaj kada ne budu radili semafori na križanju Kapucinske i Radićeve, i na križanju Županijske i Gundulićeve. Tramvaji tamo stanu i lijepo propuste one koji idu glavnom cestom (a to su Gundulićeva i Kapucinska u ovim slučajevima).


Nisam pravni prometni stručnjak, ali iza sebe imam više od 20 godinica iskustva vezana za promet baš šinskih vozila. Ne sjećam se da je vozač tramvaja ikad bio proglašen krivim, osim ako je postupio suprotno od onog što mu je nalagao prometni znak. Tamo gdje nema znaka koji se odnosi na šinsko vozilo (ili i na šinsko vozilo) šinsko vozilo ima prednost, a ti ako ne vjeruješ sjedi lijepo u auto pa isprobaj. Predlažem da se „namjestiš“ pod „Genšera“ (GT6) on će te samo odbacit pod uslovom da ima gdje, a i „ljepši je zvuk“ (metal o metal).

Sretno! Very Happy

iskusih dotično i gadno pogriješih... sve što sam trebao je izaći iz vozila i dobio bi kaznu za krivo parkiranje, a ovako mi je majstor bez razloga bahato oderao auto...

#33:   Autor: PEGY Post Postano: 24.11.2010. 9:49

U našem su gradu tramvajske pruge riješene jako čudno, pogotovo ove novije gradnje-prava katastrofa, rat razuma i pravila. Najčudnija mi je ona u divaltovoj, tamo se još uvalila i biciklistička staza i biciklist mi je nekoliko puta bio u mrtvom kutu kada se krećemo prema istoku pa moramo skrenuti u kaufland. Onda u reisnerovoj kada idem prema istoku u istom smjeru ide i tramvaj ali s moje lijeve strane i onda odjednom on mene siječe i ima prednost-prema ovdje citiranim čl.zakona nebi trebalo biti tako-ali je!

Profesionalac koji se svakodnevno vozika po Skveru iz svih smjerova kaže da tramvaj ima prednost, ako semafor i policajac ne kažu drugačije.

#34:  Re: Tramvaj nema prednost na kružnom toku Autor: fear of the dark Post Postano: 24.11.2010. 10:12

simo031 je napisao/la (Pogledaj post): › Sjetih se onog vica koji je svoj epilog dobio na nadgrobnoj ploči na nekom groblju.
Text na nadgrobnoj ploči je glasio otprilike ovako: "Ovdje počiva Mujo , koji je imo prednost"


Ja mislim da je ovim sve rečeno.....

#35:   Autor: beziljy Post Postano: 24.11.2010. 11:21

S obzirom da je ova država puna nelogičnih i glupih zakona tako ni zakon o prometu nije pošteđen istog.
Naime, mnogi zaboravljaju da je tramvaj vozilo većeg razreda u odnosu na druga vozila, i tu leži cijeli problem, jer se pola članaka koji ste naveli uopće nebi trebalo odnositi na tamvaj, al je zakon takav kakav je...
naši velikoumnici u vladi su to jako šturo o tramvaju i negovoj ulozi stavili u jedan jebeni članak zakona tj čl.111
koji glasi:
"Odredbe članka 34. – 110. ovoga Zakona na odgovarajući se način primjenjuju i na promet tramvaja i drugih vozila koja se na cesti kreću po tračnicama, osim ako to ne isključuju konstrukcijska svojstva tih vozila"

pa se ti sad misli što je pjesnik htio reći

A svo ovo razglabanje proizlazi iz loše projektirane infrakstrukture tramvajske pruge

moja ćorava baba bi to bolje rješila

#36:   Autor: fatalni_cevap Post Postano: 24.11.2010. 11:39

bazooka_joe je napisao/la: ›
tamna strana je napisao/la: ›
u slucaju osjeckog kružnog toka ne može se primjeniti zakon po kojemu bi tramvaj morao cekati da se ukljuci u kružni tok....jer se ovdje radi o jedinstvenom slucaju da tramvaj presjeca kružni tok...odnosno...ne prati kružni tok....


Ne slažem se da je jedinstveni slučaj.
Zagreb - Avenija Dubrovnik/Sarajevska cesta: http://bit.ly/e9BAGN

Ali slažem se da šinsko vozilo ima prednost, iako, i u osječkom i u zagrebačkom slučaju dolazi paralelno sa ulicom/cestom.
Mislim da se ovdje zanemaruje jedna jednostavna činjenica: tramvaj ne vozi cestom! Wink

to je poznati zagrebacki "rotor" i to nema veze s ovom temom jer tramvaj prolazi ispod rotora i tako ne sjece cestu..
sto se tice osijeka ja i dalje mislim da je autor teme u pravu Very Happy

#37:   Autor: S@ky c@r Post Postano: 24.11.2010. 11:55

nidzo je napisao/la: ›
bazooka_joe je napisao/la: ›
tamna strana je napisao/la: ›
u slucaju osjeckog kružnog toka ne može se primjeniti zakon po kojemu bi tramvaj morao cekati da se ukljuci u kružni tok....jer se ovdje radi o jedinstvenom slucaju da tramvaj presjeca kružni tok...odnosno...ne prati kružni tok....


Ne slažem se da je jedinstveni slučaj.
Zagreb - Avenija Dubrovnik/Sarajevska cesta: http://bit.ly/e9BAGN

Ali slažem se da šinsko vozilo ima prednost, iako, i u osječkom i u zagrebačkom slučaju dolazi paralelno sa ulicom/cestom.
Mislim da se ovdje zanemaruje jedna jednostavna činjenica: tramvaj ne vozi cestom! Wink

to je poznati zagrebacki "rotor" i to nema veze s ovom temom jer tramvaj prolazi ispod rotora i tako ne sjece cestu..
sto se tice osijeka ja i dalje mislim da je autor teme u pravu Very Happy


nije istina, tramvajska pruga sječe "rotor", 100%, jedino nisam siguran jel ga siječe na dva ili čak tri mjesta... prolazio sam tim "rotorom" po par puta dnevno i to godinu dana, tako da sam siguran u to...

A što se tiče osječkog kružnog, baš me zanima, da tramvaj nema prednost, kao što tvrde neki, koliko bi samo tramvaj na županijskoj trebao stajati i čekati da se uključi u promet? iz to razloga on ima prednost...

s druge strane, vlak je isto šinsko vozilo, i tamo gdje nema rampe je isti znak kao i za tramvaj, samo što na znaku naravno niej tramvaj nego vlak, zar to znači da i vlak nema prednost???

#38:   Autor: osijek24 Post Postano: 24.11.2010. 12:28

Ne može se uspoređivati tramvaj i vlak jer:

čl.111

"Odredbe članka 34. – 110. ovoga Zakona na odgovarajući se način primjenjuju i na promet tramvaja i drugih vozila koja se na cesti kreću po tračnicama, osim ako to ne isključuju konstrukcijska svojstva tih vozila"

Sve ove odredbe se odnose jednako na tramvaj kao i na autobobile, pa i članak 57 stavka 4, koji rekulira prednost prolaska pri ulasku sa sporedne na glavnu cestu.

Za članak 57 stavke 1 i 2 je po stavci 3 tramvaj isnimka, ali se odnosi samo na ceste iste važnosti gdje tramvaj uvijek ima prednost.

Pri ulasku sa sporedne na glavnu cestu, tramvaj nema prednost, i tu je zakon potpuno jasan, nema nikakve iznimke za tramvaj.

Ako netko misli drugačije, neka stavi neki argument, neka kaže po kojem članku se ovo ne odnosi na tramvaj. Sve ostalo su prazne priče.

#39:   Autor: beziljy Post Postano: 24.11.2010. 12:44

ajd još jednom pročitaj moj post
al polako Wink
kažem ti da je zakon loš
i napominjem ti OPET da je tramvaj većeg razreda od ostalih vozila, al je zakon to zanemario

najbitne kod članka 111 je dio "...osim ako to ne isključuju konstrukcijska svojstva tih vozila..."

#40:   Autor: bazooka_joe Post Postano: 24.11.2010. 12:53

osijek24 je napisao/la: ›
Pri ulasku sa sporedne na glavnu cestu, tramvaj nema prednost, i tu je zakon potpuno jasan, nema nikakve iznimke za tramvaj.

Ako netko misli drugačije, neka stavi neki argument, neka kaže po kojem članku se ovo ne odnosi na tramvaj. Sve ostalo su prazne priče.


Ako je tebi zakon jasan - svaka ti dala! Wink
Ne znam postoji li članak ili što već, no sudac/sutkinja su uvijek mišljenja da tramvaj ima apsolutnu prednost. Tomu nije tako, al' ajd se ti pravi pametan pred sudom...

#41:   Autor: tamna strana Post Postano: 24.11.2010. 14:14

oduvijek je bilo pravilo da...pruga nikada ne presjeca cestu...vec uvijek cesta presjeca prugu...
e sad pametnom jednom dosta....

#42:   Autor: Seba Post Postano: 24.11.2010. 21:40

Hm... moram se uključit. Prije 2 dana sam položio test iz teorije i učili su me da tramvaj nema prednost kada ulazi u kružni tok, dakle kada dolazi iz županijske, jer dolazi sa sporedne ceste na glavu, bez obzira što je tramvaj. A ima prednost kada izlazi iz kružnog toka jer se nalazi na glavnoj cesti.

#43:   Autor: MissTake Post Postano: 24.11.2010. 21:50

ne kužim zašto se prepirete s @tamnim vezano za prometna pravila ??? ... osijek031.com smile osijek031.com smile ... po tom pitanju on je "master"

#44:   Autor: josephine01 Post Postano: 24.11.2010. 22:02

A možda tramvaj vozi žemskinja! Eeee, ako je tako... Very Happy

#45:   Autor: Anastazija Post Postano: 25.11.2010. 16:01

Nešto me sjećanje ne služi, ali kad se iz kružnog toka ide u Županijsku tj. kad se prolazi dalje prema Reisnerovoj, ima neki znak s dopunskom tablom... Mislim da je navedeno da pravo prednosti prolaska ima tramvaj. Ne sjećam se. Baš se idem provozati kružnim tokom.

#46:   Autor: PEGY Post Postano: 25.11.2010. 19:03

Anastazija,vidim postala si u 16 sati, to ti je idealno vrijeme za proučavanje kružnog toka.

#47:   Autor: Anastazija Post Postano: 26.11.2010. 11:02

Dakle ovako, u kružnom toku na križanju sa Županijskom stoji semafor, iznad njega je znak ceste s prednošću prolaska tj. kružni tok je glavna cesta. Lijevo od semafora je onaj znak za tramvaj koji je netko tu stavio, a ispod tog znaka je neka dopunska tabla, ali sam zaboravila što piše. Mislim da ću pitati nekog instruktora da objasni.

#48:   Autor: Brick Top Post Postano: 26.11.2010. 13:40

Zanimljiva tema. Moje skromno mišljenje je sljedeće: zakon je loše napisan, a i u praksi često nelogično proveden. Dakle, tramvaj bi trebao imati prednost i u slučaju kružnog toka i u slučaju Reisnerove kada s lijeve strane presijeca cestu, tj. skreće desno prema kolodvoru, jer zamislite situaciju da on tu nema prednost. Kad bi uspio doći do odredišta? Nikad. Ali je to onda trebalo riješiti jednostavnim semaforčićem, koji bi se aktivirao po dolasku tramvaja i stvar riješena. I ne može mi nitko reći da se za to nema novaca jer nebuloznih i nepotrebnih semafora po Osijeku ima i previše.
Lako je nama koji živimo u Osijeku i koji smo "navikli" na tramvaje, ali kako je ostalima kad im se odjednom, na potpuno nelogičnom mjestu, stvori tramvaj pred očima? Još k tome, ni zakon ni znakovi nisu najjasniji i nedvosmisleni.

P.S. @simo i ostali s argumentima tipa: "stani ti pred tramvaj pa da vidimo tko ima prednost"... čemu to? Pokretač teme vam je jasno citirao zakon i prikazao svoje argumente. Ako nemate što pametno za reći ili ponuditi neke smislene i argumentirane odgovore, onda što se uopće uključujete u temu s vicevima o muji i hasi i slično?

#49:   Autor: simo031 Post Postano: 26.11.2010. 15:21

Brick Top je napisao/la: ›
Zanimljiva tema. Moje skromno mišljenje je sljedeće: zakon je loše napisan, a i u praksi često nelogično proveden. Dakle, tramvaj bi trebao imati prednost i u slučaju kružnog toka i u slučaju Reisnerove kada s lijeve strane presijeca cestu, tj. skreće desno prema kolodvoru, jer zamislite situaciju da on tu nema prednost. Kad bi uspio doći do odredišta? Nikad. Ali je to onda trebalo riješiti jednostavnim semaforčićem, koji bi se aktivirao po dolasku tramvaja i stvar riješena. I ne može mi nitko reći da se za to nema novaca jer nebuloznih i nepotrebnih semafora po Osijeku ima i previše.
Lako je nama koji živimo u Osijeku i koji smo "navikli" na tramvaje, ali kako je ostalima kad im se odjednom, na potpuno nelogičnom mjestu, stvori tramvaj pred očima? Još k tome, ni zakon ni znakovi nisu najjasniji i nedvosmisleni.

P.S. @simo i ostali s argumentima tipa: "stani ti pred tramvaj pa da vidimo tko ima prednost"... čemu to? Pokretač teme vam je jasno citirao zakon i prikazao svoje argumente. Ako nemate što pametno za reći ili ponuditi neke smislene i argumentirane odgovore, onda što se uopće uključujete u temu s vicevima o muji i hasi i slično?


 Ja sam imao na temu nešto pametno reći, i rekao sam, te sam svoje tvrdnje potkrijepio i argumentima, između ostalog i slovom zakona. Da si slučajno malo pažljivije čitao temu, uključujući i moje prve odgovore na istu, uvidio bi da sam ja vrlo argumentirano odgovorio na istu, i da si nisam dozvolio da iznosim “svoje skromno mišljenje“ bez argumenata. No očito pokretač teme i ja ne tumačimo isto slovo zakona, niti imamo jednako iskustvo vezano za prometovanje tramvaja, te sam se jednostavno nastavio zezati na zadanu temu.

#50:   Autor: fear of the dark Post Postano: 26.11.2010. 15:33

Brick Top je napisao/la: ›
P.S. @simo i ostali s argumentima tipa: "stani ti pred tramvaj pa da vidimo tko ima prednost"... čemu to? Pokretač teme vam je jasno citirao zakon i prikazao svoje argumente. Ako nemate što pametno za reći ili ponuditi neke smislene i argumentirane odgovore, onda što se uopće uključujete u temu s vicevima o muji i hasi i slično?


Čekali smo nekog tko će nam ponuditi pametan i smislen odgovor na ovu misteriju....zato svi baljezgamo i pišemo gluposti...
Mislim da se svatko može uključiti u koju god temu želi i izreći svoje mišljenje.....
i zašto se uopće raspravlja o tome ima li tramvaj prednost ili ne? što će to konkretno u prometu promijeniti? ništa
zakoni su napisani da ih tumači kako tko želi
i svaki dan smo svi svjedoci kršenja svih mogućih prometih pravila tako da je ovo sa tramvajem kap u moru.....
možeš ga jednostavno propustiti kad ga vidiš ili misliti da imaš prednost i izazvati nesreću...pa eto svakome svoje.....

#51:   Autor: Brick Top Post Postano: 26.11.2010. 18:15

@simo i fear of the dark: nisam rekao da ne smijete iznijeti svoje mišljenje o ovoj temi (što sam i ja napravio), ali kad vam je čovjek ponudio članke zakona i ukazao na nelogičnost, vi ste nastupili tako kako ste nastupili, simo bi rekao:u šaljivom tonu, a ja bih rekao: u bahatom tonu, potpuno nepotrebno. I da, simo, koliko sam čitao temu, ti si prvi citirao zakon, nakon čega ti je pokretač teme replicirao, a ti si nakon toga predložio da ovu problematiku isproba u praksi pa nam javi kako je prošlo Rolling Eyes Rolling Eyes
Čemu takav način komunikacije?

Na ovo sam reagirao iz razloga što sam čitajući neke simine postove, zaključio da ima veze s GPP-om (ili je čak i vozač tamo), a i iz osobnog iskustva znam da bi neki vozači tramvaja na silu i pod svaku cijenu (dakle i pod cijenu ugroze tuđih života, odnosno zalijetanja u ostale sudionike prometa) htjeli dokazati da su oni "frajeri", da oni voze ogroman tramvaj i nitko im ništa ne može, da su oni izvan zakona... na silu bi htjeli dokazati da su oni u pravu, a kad im se ponude kontraargumenti, onda te pozovu na sučeljavanje u prometu Very Happy Very Happy

Prije xy vremena. simo, pitao sam te je li mene ili bilo koga drugog, vozač GPP-a ima pravo zatočiti unutar vozila i nepuštati van, je li mene kondukter ima pravo uhvatiti za ruku i ne puštati da izađem iz vozila ako recimo nemam plaćenu kartu... odgovorio si mi na sličan način kao i ovdje. A kada sam ti argumentirano ukazao na to da vozači/kondukteri nemaju ovlasti lišiti osobu slobode kretanja u svrhu naplate kazne ili čekanja da stigne policija i da prekršitelja legitimira, onda si se iz rasprave izvukao rekavši da kontaktiram GPP-ovu službu za korisnike i tamo pitam (što je ok odgovor).

Dakle, za kraj, čovjek je otvorio zanimljivu temu, nije nikoga pozivao da krši zakon i da isprobava u praksi tko ima prednost, dao svoje viđenje i argumente koji bacaju (za mene) neko novo svjetlo na dogmu da tramvaju uvijek i svagdje imaju prednost. A vi, sve što ste napravili je da ste iznijeli stav da se u dogme ne treba dirati Very Happy


I da, danas sam prolazio ovdje spominjanim kružnim tokom i onako na prvu loptu sam zapazio samo trokutasti znak sa slikom tramvaja i ispod toga obavijest "5 m"? Dakle, znak koji označava opasnost da cesta prelazi preko tramvajske pruge. Question Question
Je li to automatski znači i da se treba zaustaviti i propustiti tramvaj?

#52:   Autor: simo031 Post Postano: 26.11.2010. 20:20

Brick Top je napisao/la: ›
@simo i fear of the dark: nisam rekao da ne smijete iznijeti svoje mišljenje o ovoj temi (što sam i ja napravio), ali kad vam je čovjek ponudio članke zakona i ukazao na nelogičnost, vi ste nastupili tako kako ste nastupili, simo bi rekao:u šaljivom tonu, a ja bih rekao: u bahatom tonu, potpuno nepotrebno. I da, simo, koliko sam čitao temu, ti si prvi citirao zakon, nakon čega ti je pokretač teme replicirao, a ti si nakon toga predložio da ovu problematiku isproba u praksi pa nam javi kako je prošlo Rolling Eyes Rolling Eyes
Čemu takav način komunikacije?

Na ovo sam reagirao iz razloga što sam čitajući neke simine postove, zaključio da ima veze s GPP-om (ili je čak i vozač tamo), a i iz osobnog iskustva znam da bi neki vozači tramvaja na silu i pod svaku cijenu (dakle i pod cijenu ugroze tuđih života, odnosno zalijetanja u ostale sudionike prometa) htjeli dokazati da su oni "frajeri", da oni voze ogroman tramvaj i nitko im ništa ne može, da su oni izvan zakona... na silu bi htjeli dokazati da su oni u pravu, a kad im se ponude kontraargumenti, onda te pozovu na sučeljavanje u prometu Very Happy Very Happy

Prije xy vremena. simo, pitao sam te je li mene ili bilo koga drugog, vozač GPP-a ima pravo zatočiti unutar vozila i nepuštati van, je li mene kondukter ima pravo uhvatiti za ruku i ne puštati da izađem iz vozila ako recimo nemam plaćenu kartu... odgovorio si mi na sličan način kao i ovdje. A kada sam ti argumentirano ukazao na to da vozači/kondukteri nemaju ovlasti lišiti osobu slobode kretanja u svrhu naplate kazne ili čekanja da stigne policija i da prekršitelja legitimira, onda si se iz rasprave izvukao rekavši da kontaktiram GPP-ovu službu za korisnike i tamo pitam (što je ok odgovor).

Dakle, za kraj, čovjek je otvorio zanimljivu temu, nije nikoga pozivao da krši zakon i da isprobava u praksi tko ima prednost, dao svoje viđenje i argumente koji bacaju (za mene) neko novo svjetlo na dogmu da tramvaju uvijek i svagdje imaju prednost. A vi, sve što ste napravili je da ste iznijeli stav da se u dogme ne treba dirati Very Happy


I da, danas sam prolazio ovdje spominjanim kružnim tokom i onako na prvu loptu sam zapazio samo trokutasti znak sa slikom tramvaja i ispod toga obavijest "5 m"? Dakle, znak koji označava opasnost da cesta prelazi preko tramvajske pruge. Question Question
Je li to automatski znači i da se treba zaustaviti i propustiti tramvaj?


Kako sam i naveo u jednom od mojih prethodnih postova, ja nisam pravni stručnjak za pitanje tramvajskog prometa, međutim usko sam vezan za tu djelatnost. Također sam naveo da je vozač šinskog vozila u praksi vrlo rijetko kriv u prometnoj nezgodi, osim ako je postupio suprotno od onog što mu je nalagao prometni znak, ili je udario u vozilo koje nije sudionik u prometu, odnosno zaustavljeno ili parkirano vozilo. Nikad pa ni sad nisam koristio silu kao argument, no tvoje je pravo da tumačiš moje postove kako želiš. Smatram da su moje tvrdnje i tumačenje navedenog zakona vezano za temu ispravne i stoga za mene ne postoje nikakve dogme o prednosti prolaza šinskog vozila.
Što se tiče toga dali te vozač ili kontrolor ima pravo „zatočiti“ u vozilu dok ne dođe policija, odgovorit ću ti otprilike jednako kao i prvi put. Ti si ušao u vozilo GPP-a i koristiš njihovu uslugu, i time si se obvezao poštivati pravila igre koje je GPP-e odredio u svojim vozilima. A to uključuje i obvezu da kupiš i pokažeš kartu vozaču ili ovlaštenoj osobi. Ako nemaš kartu, dužan si pokazati neki dokument kojim te se može identificirati. Odbiješ li postupiti tako, vozač li ovlaštena osoba (kontrolor) će te zadržati do dolaska policije. Sve je vrlo jednostavno. Onaj tko poštuje pravila igre, nema nikakvih neugodnosti. Svim ostalima kojima se ta pravila igre ne sviđaju (iz ovog ili onog razloga), imaju mogućnost da pronađu alternativni način prijevoza po nekim drugim pravilima igre.

#53:   Autor: bazooka_joe Post Postano: 26.11.2010. 22:52

Da ga jebesh,meni je prednost tramvaja (apsolutna) posve ok,pogotovo kad se vozish njma. Wink

#54:   Autor: Brick Top Post Postano: 27.11.2010. 0:42

simo031 je napisao/la (Pogledaj post): › Nikad pa ni sad nisam koristio silu kao argument, no tvoje je pravo da tumačiš moje postove kako želiš.

Dobro, može biti da sam tvoj prijedlog da se stane pred genšera i vidi tko je jači i tko će koga gdje odbaciti, krivo protumačio, tj. možda stvarno nisi koristio silu (udarca) kao argument. Stvarno može biti...
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): ›
Smatram da su moje tvrdnje i tumačenje navedenog zakona vezano za temu ispravne i stoga za mene ne postoje nikakve dogme o prednosti prolaza šinskog vozila.
I to je u redu, imaš pravo na svoje mišljenje i ja ti to nipošto ne sporim.
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): ›
Što se tiče toga dali te vozač ili kontrolor ima pravo „zatočiti“ u vozilu dok ne dođe policija, odgovorit ću ti otprilike jednako kao i prvi put. Ti si ušao u vozilo GPP-a i koristiš njihovu uslugu, i time si se obvezao poštivati pravila igre koje je GPP-e odredio u svojim vozilima. A to uključuje i obvezu da kupiš i pokažeš kartu vozaču ili ovlaštenoj osobi. Ako nemaš kartu, dužan si pokazati neki dokument kojim te se može identificirati. Odbiješ li postupiti tako, vozač li ovlaštena osoba (kontrolor) će te zadržati do dolaska policije. Sve je vrlo jednostavno. Onaj tko poštuje pravila igre, nema nikakvih neugodnosti. Svim ostalima kojima se ta pravila igre ne sviđaju (iz ovog ili onog razloga), imaju mogućnost da pronađu alternativni način prijevoza po nekim drugim pravilima igre.


I ovdje imaš pravo na svoje mišljenje, ali ću ti samo kratko odgovoriti (pošto je offtopic) da pojmovi "pravo" i "pravda" nisu jedno te isto Wink

@bazooka_joe, slažem se. I meni je prednost tramvaja posve oke i prihvatljiva, ali je stvar u tome što je zakon dosta loše napisan, a i u praksi nije baš dobro proveden.

#55:   Autor: simo031 Post Postano: 27.11.2010. 6:59

Brick Top je napisao/la: ›
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): › Nikad pa ni sad nisam koristio silu kao argument, no tvoje je pravo da tumačiš moje postove kako želiš.

Dobro, može biti da sam tvoj prijedlog da se stane pred genšera i vidi tko je jači i tko će koga gdje odbaciti, krivo protumačio, tj. možda stvarno nisi koristio silu (udarca) kao argument. Stvarno može biti...
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): ›
Smatram da su moje tvrdnje i tumačenje navedenog zakona vezano za temu ispravne i stoga za mene ne postoje nikakve dogme o prednosti prolaza šinskog vozila.
I to je u redu, imaš pravo na svoje mišljenje i ja ti to nipošto ne sporim.
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): ›
Što se tiče toga dali te vozač ili kontrolor ima pravo „zatočiti“ u vozilu dok ne dođe policija, odgovorit ću ti otprilike jednako kao i prvi put. Ti si ušao u vozilo GPP-a i koristiš njihovu uslugu, i time si se obvezao poštivati pravila igre koje je GPP-e odredio u svojim vozilima. A to uključuje i obvezu da kupiš i pokažeš kartu vozaču ili ovlaštenoj osobi. Ako nemaš kartu, dužan si pokazati neki dokument kojim te se može identificirati. Odbiješ li postupiti tako, vozač li ovlaštena osoba (kontrolor) će te zadržati do dolaska policije. Sve je vrlo jednostavno. Onaj tko poštuje pravila igre, nema nikakvih neugodnosti. Svim ostalima kojima se ta pravila igre ne sviđaju (iz ovog ili onog razloga), imaju mogućnost da pronađu alternativni način prijevoza po nekim drugim pravilima igre.


I ovdje imaš pravo na svoje mišljenje, ali ću ti samo kratko odgovoriti (pošto je offtopic) da pojmovi "pravo" i "pravda" nisu jedno te isto Wink

@bazooka_joe, slažem se. I meni je prednost tramvaja posve oke i prihvatljiva, ali je stvar u tome što je zakon dosta loše napisan, a i u praksi nije baš dobro proveden.


"...Predlažem da se „namjestiš“ pod „Genšera“ (GT6) on će te samo odbacit pod uslovom da ima gdje …“

 Bitna razlika između „Genšera“ i T3 tramvaja je u tome što ovaj prvi nema onu nazovimo „željeznu čunu“ ispred sebe koja na tramvaju T3 služi za vuču drugog vozila. Zbog toga sam napisao da je bolje da se „namjesti“ pod „Genšer“ ako odluči u praksi isprobavati tko ima prednost, jer će ga baš zbog te razlike GT6 „samo odbaciti“. Ti imaš pravo u svojoj glavi tumačiti moje riječi kako želiš, no moj savjet da se namjesti pod GT6 je bio zbog „željezne čune“ koju ima T3 ispred sebe i prilično je nezgodno ako ona nekom završi u kuku prilikom prometne nezgode.
A o pravu, pravdi i našim zakonima bi mogli godinama raspravljati i ne bi se pomakli sa mjesta. Posebno je besmisleno raspravljati o pravu i pravdi za one koji pravdu traže da bi izbjegli sankcije za prekršaj koji su počinili (zatečene bez karte u vozilima GPP-a).

#56:   Autor: PEGY Post Postano: 27.11.2010. 10:05

baš ste naporni,pametujete do bola! Citirate jedan drugoga,nadmudrujete se i upropaštavate temu! Nemogu to više gledati!

#57:   Autor: simo031 Post Postano: 27.11.2010. 10:09

PEGY je napisao/la: ›
baš ste naporni,pametujete do bola! Citirate jedan drugoga,nadmudrujete se i upropaštavate temu! Nemogu to više gledati!

I ti si primjetila ?

#58:   Autor: chiara031 Post Postano: 16.03.2011. 22:53

kOLIKO JA ZNAM TRAMVAJ NEMA PREDNOST SAMO TAMO GDJE MU JE TO REGULIRANO NJEGOVIM SEMAFOROM ILI RECIMO KONKRETNO NA ZRINJEVCU ON IMA STOP U SVIM DRUGIM SITUACIJAMA KAO ŠINSKO VOZILO IMA
osijek24 je napisao/la: ›
simo031 je napisao/la (Pogledaj post): ›
Vozač motornog vozila ili vozač šinskog vozila, kako piše lijepo molim? Priki, tumači ti u svojoj glavi zakon kako želiš, no ja ti svakako savjetujem da ne izlećeš pred tramvaj. Very Happy


U svim stavkama piše vozač, samo u stavci 3 piše da se tramvaj izuzima iz stavki 1 i 2 koje govore o cestama iste važnosti. Zakon je jasan.

Stavka 4 se odnosi i na tramvaj, tramvaj nema prednost kada se uključuje sa sporedne ceste na glavnu.

Naravno da ne treba izljetati pred tramvaj, ali ne zato što je u pravu, nego zato što je jači, i to zloupotrebljava.

#59:   Autor: Warlord Post Postano: 17.03.2011. 10:56

pa dobro kojom brzinom vi uljecete u kruzni?? normalnom voznjom stignes uocit i tramvaj i pjesaka i legu u unutarnjoj traci...

#60:   Autor: fatalni_cevap Post Postano: 17.03.2011. 16:43

kojom brzinom pici tramvaj kroz kruzni ????
a nema prednost u to sam 100% uvjeren al eto svi moraju pustit budalu.

#61:   Autor: Warlord Post Postano: 17.03.2011. 16:52

nidzo je napisao/la (Pogledaj post): ›
a nema prednost u to sam 100% uvjeren al eto svi moraju pustit budalu.


ima, pogledaj znakove

#62:   Autor: simo031 Post Postano: 17.03.2011. 19:27

nidzo je napisao/la: ›
kojom brzinom pici tramvaj kroz kruzni ????
a nema prednost u to sam 100% uvjeren al eto svi moraju pustit budalu.

Ja danas vidio neku žutu crtu na cesti u kružnom toku na Hutlerovoj. Crta je paralelna sa tramvajskom prugom.
Da mi je znati što ta crta znači? Rolling Eyes

#63:   Autor: PEGY Post Postano: 17.03.2011. 19:45

simo031 je napisao/la: ›
nidzo je napisao/la: ›
kojom brzinom pici tramvaj kroz kruzni ????
a nema prednost u to sam 100% uvjeren al eto svi moraju pustit budalu.

Ja danas vidio neku žutu crtu na cesti u kružnom toku na Hutlerovoj. Crta je paralelna sa tramvajskom prugom.
Da mi je znati što ta crta znači? Rolling Eyes


Stvarno neznam! A da odeš pitati u neku autoškolu!? Tup, tup Mr. Green

#64:   Autor: simo031 Post Postano: 17.03.2011. 19:51

PEGY je napisao/la: ›
simo031 je napisao/la: ›
nidzo je napisao/la: ›
kojom brzinom pici tramvaj kroz kruzni ????
a nema prednost u to sam 100% uvjeren al eto svi moraju pustit budalu.

Ja danas vidio neku žutu crtu na cesti u kružnom toku na Hutlerovoj. Crta je paralelna sa tramvajskom prugom.
Da mi je znati što ta crta znači? Rolling Eyes


Stvarno neznam! A da odeš pitati u neku autoškolu!? Tup, tup Mr. Green

Već će se naći neka dobra duša na ovom forumu da mi objasni. Možda @nidzo ?

#65:   Autor: mali od čače Post Postano: 17.03.2011. 20:06

kad sam ja polago tam neke godine, onda su mi kazali čike koji su me učili vozit da pri ulazu u kružni tok trambaj čeka red ko i svaki drugi afto,ali eto neka fina gesta je da ga svi puste, jer eto tako, lijep je i plav, i crven,i narančast... ali pri izlazu iz kružnog toka, e tu trambulina uvijek ima prednost,i drugi auti,kamijoni, kombajni su dužni propustit trambos, dok pri ulasku nisu..više manje se tog pravila i drzim, i jos me nije opleo trambaj,ak me udari, čika policajac i čika sudac će mi kazati ko je imo prednost, ha da, jelte..

#66:   Autor: francika Post Postano: 17.03.2011. 21:07

Ajme ljudi, zakon kaže da tramvaj nema prednost i vozači tramvaja to moraju poštivati.
Osječki kružni tokovi su premali i samo budala može projektirati takav kružni tok gdje na svaka "2 metra" se priključuje neka ulica. U takvom kružnom toku je nemoguće osigurati siguran promet iz razloga što ni vozač tramvaja a ni vozači automobila nemaju vremena ni prostora za manipulaciju vozila kroz takav kružni tok. Jedini znak koji bi tu mogao pomoći je Andrijin križ sa uključenim crvenim semaforom dok je tramvaj u blizini tog kružnog toka.
E sad, u normalnim kružnim tokovima bi trebao biti znak na ulazak na cestu s prednošću prolaza i znak kružnog toka prometa, ali na ovako nenormalnom kružnom toku bi trebao biti barem znak STOP i ispod njega znak opasnosti od tramvaja i to na svim ulazima u kružni tok a ne samo na nekima.

#67:   Autor: johnny_os Post Postano: 31.08.2011. 23:18

Nema tramvaj prednost,jer na ulasku u kruzni ga ceka trokut....dakle postoji znak,mi smo na glavnoj cesti ijujujuju
Osijek031.com » Auto-moto, bicikli » Tramvaj nema prednost na kružnom toku


Generated using printer-friendly.
Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

:: Powered by Osijek031.com © 2004-2012. ::